شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله ایمانی

حوزه/ علی رغم کارشکنی های دشمن در سراسر دنیا، مردم با عشق همراه با پیرمردان، کودکان خردسال یا افراد ویلچرنشین، با هر وسیله ای خود را به پیاده روی اربعین حسینی می رسانند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله ایمانی، در اولین شب از تجمع عزاداران حسینی که با حضور خیل عظیم عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، گفت: اربعین، بلندترین و عظیم ترین پرچم جهان است که توسط شیعه برافراشته شده است.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس پیرامون فلسفه اربعین، ابراز داشت: در اسلام، منابع دینی و همچنین آیین های یهودی و مسیحیت، عدد چهل با کمال هر چیزی مرتبط است.

وی ادامه داد: در داستان حضرت موسی بن عمران(ع) هم داریم وعده ای که خدای متعال با حضرت برای دریافت الواح تورات گذاشته است، چهل روز بوده است. یعنی حضرت موسی(ع) باید چهل روز از مردم و جامعه فاصله می گرفت تا شایستگی دریافت الواح تورات را به دست آورد.

امام جمعه شیراز افزود: قبل از تولد حضرت فاطمۀ الزهرا(س)، پیامبر(ص) می بایست چهل روز به دور از همسر و جامعه به مناجات و راز و نیاز با پروردگار خویش می پرداخت تا آمادگی لازم برای این امر مبارک فراهم گردد.

 وی ضمن اشاره به روایتی مبنی بر خلوص چهل روزه اعمال، بیان داشت: آنان که عملشان را چهل روز خالص برای خدا قرار می دهند، به جایی می رسند که چشمه های جوشان حکمت و معرفت بر زبان آنها جاری و در قلبشان ریشه می زند.

آیت الله ایمانی با اشاره به حدیثی با این مضمون؛ کسی که به چهل سالگی برسد و خود را به تقوا آراسته ننماید، معصیت کرده، گفت: در چهل سالگی عقل کامل می شود و می بایست هوس جوانی فروکش کرده باشد.

 وی با اشاره به این که امام حسن عسکری(علیه السلام)، پنج نشانه را برای شیعه معرفی کرده اند که یکی از آنها زیارت اربعین است، افزود: در شرایطی که قبر امام حسین(ع) مخفی بود و کسی جرأت نمی کرد خود را به عنوان زائر امام(ع)معرفی کند، حضرت این گونه می گویند و این خود نشان از اهمیت فوق العاده اربعین دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در دهه چهارم و دهه کمال، نزج و شکل گیری به سر می برد افزود: شیعه بلند ترین و عظیم ترین تابلو را با عنوان اربعین  در کل دنیا بلند کرده است.

 وی با یادآوری این مطلب که اجتماعات بشری در سراسر دنیا با عناوین مختلف تشکیل می شود، ادامه داد: در هیچ کجای دنیا به غیر از اربعین شاهد تجمع بیست تا سی میلیونی در این فاصله زمانی اندک و در یک مکان معین نیستیم.

 آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: در مراسم حج که سراسر مسلمانان از همه جای دنیا شرکت می کنند، حداکثر 5 میلیون نفر تابلوی حضرت ابراهیم و اسماعیل(علیهما السلام) را بلند می کنند، اما عظمت هیچ تابلویی به بزرگی اربعین نبوده و نخواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس افزود: علی رغم کارشکنی های دشمن در سراسر دنیا، مردم با عشق همراه با پیر، فرزند خردسال یا فرد ویلچرنشین، با هر وسیله ای خود را به پیاده روی اربعین حسینی می رسانند، البته  حتی اگر در کنار مزار امام حسین(ع) در کربلا نباشیم، باید علم اربعین را برافراشته کنیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha