جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام محسن زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: تلاش در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی لازمه پاسخ گویی به نیازهای جامعه امروز ماست.

حجت الاسلام محسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: اساساً اداره مطلوب نظام و جامعه اسلامی در گرو همین مساله است و مادامی که علوم انسانی کشور به درستی بومی سازی و اسلامی سازی نشود ما به این هدف مهم به طور کامل دست نمی یابیم.

وی افزود: امروز شاخه های گوناگون علوم انسانی ، حوزه های گوناگون را شامل می شود که در تک تک مجاری زندگی فردی و اجتماعی ما وجود دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: از سویی ما برای این که نظام اقتصادی ، سیاسی و حقوقی کشور را به سمت کارآمدی بهتر و بیشتر سوق دهیم باید در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی گام برداریم.

وی همچنین گفت: در این میان اگر حوزه های علمیه نظریه پردازی و نوآوری نداشته باشند ، ما شاهد از هم گسستگی خواهیم بود که امروز در جامعه اسلامی برخی از نشانه های آن را رویت می کنیم.

حجت الاسلام محسن زاده افزود: آنچه مطلوب است این که ما مدل مطلوب اداره نظام و جامعه را بر اساس مولفه ها و شاخصه های دینی به درستی استخراج کرده و آن را به کار ببندیم تا مشکلات و چالش ها نیز به تدریج مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha