یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکت عظیم و پیاده روی۲۰ میلیون نفری در واقع به یک شعار زنده و بزرگی در دنیا تبدیل شده که همه چشم‌های و افکار جهانیان را به سمت خود جلب و بهت زده کرده است.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام  اربعین سید الشهداء (علیه‌السلام) اظهار داشت: در ایام اربعین، مشتاقان، محبان و ارادتمندان زیادی از گوشه و کنار دنیا و از ایران اسلامی، خود را به کربلای معلی و عتبات عالیات می‌رسانند

وی بیان کرد: در واقع می‌توان گفت که اجتماع خیل عظیم مشتاقان اهل‌بیت (ع) در کربلا، لبیک به روایتی است که فرمود یکی از نشانه‌های شیعیان این است که اربعین را در کربلای معلی و به زیارت سید الشهداء (ع) می‌شتابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حرکت در مسیر کربلا آن هم به صورت پیاده‌روی، افزود:  امروز حرکت عظیم حدود 20 میلیون نفر در اربعین، در واقع به یک شعار زنده و بزرگ در دنیا تبدیل شده که همه چشم‌های و افکار جهانیان را به سمت خود جلب و بهت زده کرده است.

وی، پیاده روی اربعین را براساس آیه سی و دوم سوره حج «وَ مَن یُعَظم شَعائر الله فَاِنّهَا مِن تَقوَی القُلُوب» ، تعظیم شعائر دینی دانست و گفت: امیدوارم کسانی که موفق می‌شوند در این حرکت عظیم شرکت کنند، با سلامتی جسمی و روحی و برآورده شدن حوائج دنیوی و اخروی بتوانند سالم به اوطان خود بازگردند.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: امروز جهان اسلام نظاره گر ایران اسلامی است و توصیه بزرگان به همه راهیان کربلا در اربعین حسینی این است که برای سربلندی نظام  جمهوری اسلامی، موفقیت رهبر معظم انقلاب، تحقق زود و آسان همه خواسته‌های رهبر معظم و نظام و رسیدن مردم به اهداف عالیه‌ای که در واقع تعالی همه کشور و همه جهان اسلام را به همراه دارد، دعا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha