چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر هوایی از راهپیمایی اربعین

حوزه/استاد حوزه علمیه قم گفت: شور و عشق مردم در اربعین را نمی‌توان به زبان آورد و تا انسان از نزدیک نبیند عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) را درک نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین بسیار تأکید شده است، گفت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند " نشانه‌های مؤمن، پنجاه و یک رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن، بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن است.

وی با بیان اینکه جابر بن عبدالله انصاری برای نخستین بار در اربعین، به زیارت امام حسین(ع) رفت، افزود: در طول تاریخ ائمه(ع) و بزرگان دینی به زیارت اربعین تأکیدات ویژه‌ای داشته‌اند و در روایات زیارت اربعین فقط مخصوص اباعبدالله (ع) است و در مورد هیچ کسی این سفارش را نداریم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: این شور و شوقی که در بین زائرین اربعین وجود دارد بسیار ستودنی است و این سختی‌هایی را که با جان دل می‌خرند و پیاده به زیارت امام حسین(ع) می‌روند را باید به تصویر کشید و به جهانیان نشان داد.

وی به مهمان‌نوازی مردم عراق از زائرین اشاره کرد و گفت: مهمان‌نوازی و پذیرایی مردم عراق که به صورت خودجوش در بین آنها وجود دارد، انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هر کس در این شرایط قرار می‌گیرد به این حالت دچار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی ادامه داد: شور و عشق مردم در اربعین را نمی‌توان به زبان آورد و تا انسان از نزدیک نبیند عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) را درک نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه شور و عشق مردم در اربعین دو علت دارد، گفت: اول اینکه خداوند محبت امام حسین(ع) را کشتی نجات و هدایت کننده مردم قرار داده است و این شور و عشق خدایی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دلیل دوم تصریح کرد: مسیر امام حسین(ع) مسیر حق طبی است و حق طلبی چیزی است که همه انسان‌های آزاده به دنبال این مسیر هستند و به این دلیل است که انسان‌های آزاده با وجود تمامی مشکلات و سختی‌ها سعی می‌کنند که خود را در اربعین به کربلا برسانند.

وی با بیان اینکه اربعین فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ و آموزش مسائل دینی است گفت: کاروان‌های بسیاری در این روز راهی کربلا می‌شوند و بهترین فرصت است که همراه هر کاروان یک مبلغ اعزام شود و در راه از امام حسین(ع) و اهداف قیامش برای مردم بگوید تا از این طریق از این کنگره عظیم بهترین استفاده را کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha