سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
پیوند آسمانی

حوزه/ اولین کارگاه تخصصی "پیوند آسمانی" ویژه خواهران طلبه استان خراسان رضوی، با حضور زوج های جوان، در مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حائری، مدیر مرکز خدمات خراسان رضوی در این کارگاه با اشاره به آیه شریفه "وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ / و از نشانه های او اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید  و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکّر می کنند(روم/21)"، گفت: تشکیل خانواده مهم‌ترین اصل در تفکر دینی است و خداوند در قرآن بر این مسئله تاکید کرده است.

وی ادامه داد: از دیدگاه قرآن، یاد خدا و خانواده دو محور آرامش در زندگی هستند که آرامش روحی و قلبی با یاد خدا و آرامش اجتماعی به وسیله خانواده کسب می‌شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان رضوی با اشاره به تقدس نظام خانواده در اسلام، بیان کرد: همان طور که مسجد در اسلام مقدس است، خانواده نیز در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، به همین خاطر مبغوض ترین امر نزد خداوند طلاق است، زیرا یک نظام مقدس از هم گسسته می‌شود.

وی با اشاره به فروپاشی بنیان خانواده در غرب، تصریح کرد: بی‌اعتنائی غربی‌ها به بحث خانواده باعث متزلزل شدن این بنیان شده و امروزه بزرگترین مشکل غرب بحران خانواده است.

حجت الاسلام حائری با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) به زوج‌های جوان، توصیه کرد: سعی کنید هر روز رابطه صمیمی‌تری نسبت به روز گذشته داشته باشید و محبت و صمیمیت باعث محکم شدن رشته‌های خانواده می‌شود.

برپایه این گزارش، برگزاری کارگاه‌های اختصاصی و مشترک روان‌شناسی ،خانواده و تغذیه و اهدای بسته فرهنگی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha