یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای کنگره بین المللی نهج البلاغه با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/رئیس مرکز تخصصی نهج البلاغه حوزه علمیه قم از همکاری بیش از۴۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی برای برگزاری کنکره بین المللی نهج البلاغه خبرداد و گفت: ارائه راهکارهای مناسب مدیریتی در جامعه و به خصوص در ادارات در ابعاد مختلف اخلاقی و اجتماعی از مهمترین اهداف این کنگره است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید جمال الدین دین پرور امروز  در دیدارهای جداگانه اعضای ستاد برگزاری کنگره عهد نامه مالک اشتر با حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی بر آمادگی همکاری بنیاد بین المللی نهج البلاغه با مؤسسات وابسته به دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و جامعه المصطفی تأکید کرد و آن را گام مهمی در ارتقاء فرهنگ و  نشرعلوم و ارزش های دینی و علوی در جامعه دانست.

 رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره، ارائه راهکارهای مناسب مدیریتی در جامعه و به خصوص در ادارات در ابعاد مختلف اخلاقی و اجتماعی است، از همکاری بیش از40 نهاد حوزوی و دانشگاهی برای هر چه بهتر برگزار شدن کنکره عهد نامه مالک اشتر خبر داد.

 آیت الله دین پرور اظهار داشت: ما در این کنگره به دنبال یک هدف مشخص هستیم و می خواهیم بر اساس مقالاتی که به این کنگره می رسد، بهترین راه کارهای مدیریتی و اخلاقی، گزینش و به عنوان دستور العمل اجرایی به مجلس و دولت فرستاده شود تا این دو نهاد بهتر بتوانند دستگاه های دولتی را اداره کنند.

 وی با تاکید بر اینکه سایت بسیار خوبی برای استفاده محققین طراحی شده گفت: 250 شرح کتاب درباره شخصیت مالک اشتر به صورت مختصر، 40 کتاب به صورت مفصل درباره عهد نامه و منبع شناسی از جمله فعالیت هایی است که در  سایت کنگره به نشانی www.nahj.alblghe.ir بار گذاری شده است.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه تا کنون حدود دو الی سه سال برای  طراحی برگزاری این کنگره از سوی محققین وقت گذاشته شده است تلاش اعضای برگزاری این کنگره برای تبلیغ و نشر و ترجمه محتوای این عهد نامه در جامعه غرب و به خصوص در سازمان های  بین المللی و  نقش این عهد نامه در بیداری کشورهای اسلامی را از  جمله مهمترین اهداف این همایش برشمرد.

 انتهیا پیام:40/313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha