جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ معنای بسیجی این نیست که تشخص اجتماعی نداشته باشد، بلکه یک بسیجی انسان متشخص، اجتماعی با کمال و ممتازی است که هیچ رنگی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در مراسم اختتامیه  دوره آموزش تخصصی سرگروه های صادقین ویژه طلاب خواهر بسیجی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد با بیان اینکه حضور در  بسیج  به عنوان یک شرافت و راه و مسیر است گفت: حضور طلاب در نهاد مقدس بسیج یک افتخار بزرگ برای حوزه های علمیه به شمار می رود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران  گفت: هر طلبه ای باید بسیجی باشد؛ چرا که بسیجی فرهنگ و ارزش است و در مسابقه مغفرت الهی این بسیجیان هستند که پیشتاز می باشند.

وی با اشاره به رفتار گروه های داعشی تکفیری علیه زنان اظهارداشت: این برای مسلمانان ننگ است که چندین هزار زن در خدمت گروه های تکفیری داعش در فضای مجازی مشغول باشند و پاک ترین چهره عالم را نزد دشمنان اسلام و استکبار جهانی تخریب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، وظیفه طلاب و بسیجیان را در مقابله با اسلام هراسی دشمنان سخت دانست و اظهار داشت:  عده ای تروریست پروژه اسلام هراسی را با کارهای بی منطق و زشت  خود تشدید کرده اند؛ در حال حاضر وظیفه طلاب و بسیجیان برای مقابله با این افراد بی منطق به خصوص در فضای مجازی، بسیار سنگین است.

وی گفت: از بدبختی جهان اسلام  این است که عده ای خونریز و سفاک در دنیای امروز عهده دار تبلیغ دین اسلام شدند؛ بنابراین  وظیفه انسان های فرهیخته  این است که جلوی این حرکات را با تبلیغ خود بگیرند.

مدیر حوزه های علمیه خواهرن با بیان اینکه خدا برای همه امور مسابقه طراحی کرده است خاطر نشان ساخت: برخی از امور اگرچه دنیایی هستند، ولی آنچه ارزش دارد مسابقه برای امور اخروی، مانند کسب رضایت برای خدا و غفران الهی و مسائلی از این قبیل است.

استاد حوزه علمیه قم  گفت: پیشتازی بسیجی، باید برای رسیدن به مقصد الهی و کسب رضایت خدا باشد و این از  شاخصه بسیج و بسیجی بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به  ایام سالروز وفات نبی مکرم اسلام(ص)  و شهادت امام حسن مجتبی(ع)  اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) شخصیتی ممتاز، عالی و با عظمتی هستند  که خدای متعال زمین را به طفیل وجودی او خلق کرده و همین پیامبر با همه شایستگی خود پیشتاز مسائل اجتماعی اخلاقی در جامعه بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: بسیجیان در ادامه همین حرکت پیامبر(ص) و در این مسیر گام بر می دارند و همانطور که پیامبر اکرم (ص) طبیب دوار بوده و به دنبال مردم می گشتند و آنها را دعوت به معنویت، دین و ارزش های الهی می کردند، بسیجی نیز باید اینگونه به امام (ع)و پیامبر(ص) خود اقتدا کند.

وی افزود: معنای بسیجی این نیست که تشخص اجتماعی نداشته باشد، بلکه یک بسیجی انسان متشخص، اجتماعی با کمال و ممتازی است که هیچ رنگی ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: شخصیت های بزرگی در دفاع مقدس بسیجی بودن را افتخار خود می دانستند با اینکه فرمانده پایگاه مهمی بودند، ولی خیلی ساده بی ریا و بی آلایش در کنار مردم و بسیجیان زندگی می کردند.

وی افزود: تاریخ بسیجی آن قدر روشن است که اگر بخواهیم مثالی از انسان های ممتازی از قشرهای مختلف به عنوان الگو  معرفی کنیم  نمونه آن علمای گذشته هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: پیامبر(ص) یک نفر بود و در مقابل همه شیاطین ایستاد و این زحمات پیامبر (ص) نتیجه داد و این دین  جهانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی  به وظیفه طلاب در مسئله امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: در پیشتازی امر به معروف و نهی از منکر، نباید خجالت کشید کسی که می خواهد هادی باشد جامعه را دوست داشته باشد، باید پیامبر گونه عمل کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha