جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: رسول اکرم(ص) طوری اسلام را عرضه کردند که مردم فهمیدند دین واقعی و حیات بخش و دینی که می تواند آنها را از همه چیز نجات وموجب سعادت دنیا و آخرت شود، اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام گفت: پیامبر اکرم(ص) در 23 سال مجاهدت و فداکاری و ایثاری انجام دادند و تحول بزرگ و ارزشمندی در انسان ها ایجاد کردند و تمدنی را به وجود آوردند که تمدن دینی و اسلامی بود.

وی افزود: رسول اکرم(ص) طوری اسلام را عرضه کردند که مردم فهمیدند دین واقعی و حیات بخش و دینی که می تواند آنها را از همه چیز نجات وموجب سعادت دنیا و آخرت شود، اسلام است. همانطور که پیامبراسلام(ص) قرآن را به عنوان کتاب قانون بشر عرضه کردند و هیچ وقت کسی نمی تواند مانند آن را بیاورد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به مجاهدت و تبلیغ و هدایتی که از سوی نبی مکرم اسلام (ص) برای مسلمانان و بشریت در راستای انجام رسالت جهانی گفت: امروزه با گذشت قرن ها، از آن زحمات و تلاش های ایشان، می بینیم که اسلام تنها دینی است که مردم به سوی آن جذب می شوند و امروز تنها دینی که دشمنان از آن هراس دارند، اسلام است.

وی افزود: این هراس دشمن و استکبار و شیاطین نشان دهنده حقانیت اسلام است که نسب به مسیحیت و یهودیت هراسی نیست ولی آنچه آنها را به وحشت انداخته، اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با اشاره به نقش ائمه معصوم علیهم  السلام در تبیین دین اسلام ناب پس از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: بعد از رحلت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، این دین را کسانی حفظ کردند که از فرزندان او بودند ودر این راه شهید شدند و خون پاکشان در این مسیر ریخته شد.

وی در ادامه با تأکید بر این که قرائت ما از اسلام، باید همان قرائت پیامبر(ص) و معصومین علیهم السلام باشد، گفت: ما باید دین را آنگونه که هست بشناسیم و آنگونه که هست آن را به دیگران بشناسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با اشاره به آسیب های موجود در جهان اسلام به دلیل برداشت ها و قرائت های مختلف از آن، گفت: اسلام ناب که پیامبر اکرم(ص) به ملت ها و مردم عرضه کردند و همه، حتی مردم جاهلی که در آن دوره در ضلالت و گمراهی بودند، آن را پذیرفتند. اما متأسفانه امروزه می بینیم که برداشت ها و قرائت های مختلف از دین، موجب ضربه زدن به آن می شود.

این استاد حوزه  نمونه این برداشت های اشتباه را تکفیری ها، وهابیت و داعشی ها برشمرد و گفت: این ها دین اسلامه را وارونه به دیگران نشان می دهند. این که مشاهد می شود برخی از دین گریزانند، علت این است که آن دین ناب که سرشار از محبت و رأفت و گذشت است، به عنوان دین خشونیت و خونریزی معرفی می شود.

وی افزود: باید زحمات پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را به دیگران برسانیم و محصول آن که عرضه دین بود را به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی  تفکر التقاطی درباره اسلام را از دیگر آسیب ها برشمرد و گفت: برخی افراد می گویند، می توانیم مسلمان باشیم ولی در کنار آن کار خلاف هم داشته باشیم، این افراد نگاهی ابزاری به دین دارند، همان نگاهی که در زمان معصومین علیهم السلام نیز وجود داشت و موجب وقوع حادثه کربلا و این مصیبت بزرگ اهل بیت علیهم السلام شد.

وی با تأکید بر این که نباید کاری کنیم که افراد از دین گریزان شوند، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که اسلام را به آنگونه که پیامبر(ص) عرضه کرده است، بشناسیم و همانطور هم عرضه کینم. اگر این را به درستی انجام دهیم، جهانیان شیفته اسلام خواهند شد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha