شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی بهرامی - بسیج طلاب اصفهان

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان از اعزام ۶۰۰ روحانی به همراه کاروان های راهیان نور دانش آموزی خبر داد.

حجت الاسلام  علی بهرامی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به برنامه های سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در مناسبت های مختلف، اظهار داشت: آشنا سازی نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، شهادت، فداکاری، غیرت، جوانمردی، رشادت و آزادگی یکی از برنامه های این سازمان است.

وی با اشاره به تلاش دشمن در راستای تضعیف اعتقادات جوان، افزود: باید با برنامه های کاربردی، نوجوانان و جوانان را برای مبارزه با استکبار جهانی آماده کرده تا از این طریق بتوان نقشه های شوم دشمن را خنثی کرد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان ادامه داد: هر سال با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و اداره کل آموزش و پرورش، دانش آموزان مقطع دبیرستان می توانند به طور داوطلبانه در قالب کاروان های راهیان نور به مدت 4 روز به مناطق دوران دفاع مقدس اعزام شوند.

وی افزود: در هریک از این کاروان  ها، یک روحانی از طرف حوزه علمیه همراه دانش آموزان  خواهد بود تا آنها را با مسائل دفاع مقدس و احکام دینی، اخلاقی و معنوی آشنا کند.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: هرسال برای روحانیون کاروان های راهیان نور، دوره کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه و راه های جذب بیش از پیش جوانان و نوجوانان به آموزه های دینی و انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 وی با اعلام این که در دوره اخیر که 26 آذرماه  برگزار شد، 600 نفر از روحانیون کاروان راهیان نور آموزش های لازم را فرا گرفتند، خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی همچنین روحانیون با یادمان های مختلف و عملیات های 8 سال دفاع مقدس آشنا شدند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته 470 نفر روحانی مبلغ راهی کاروان راهیان نور شدند و امسال نیز در دو مرحله اعزام ها صورت می گیرد که در مرحله اول حدود 240 نفر از روحانیون به این کاروان ها اعزام شدند و اعزام مابقی روحانیون نیز از 17 آذرماه آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بهرامی یادآور شد: با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مقرر شد یک دوره روایتگری در دی ماه برای مبلغین راهیان نور برگزار شود.

وی به برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یادواره 590  شهید روحانی و طلبه استان، 8 بهمن ماه، در خیمه حسینیه ناحیه امام صادق(ع) برگزار می شود. 313/38

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha