جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از علمای اهل سنت گلستان با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ قدر مشترک بین دو مذهب محبت اهل بیت(ع) است دشمن از این محبت و وحدت می سوزد و وقتی وحدت را می بیند تن او به لرزه می افتد، بنابراین با تمام قدت در حال سم پاشی است و نتیجه آن همانی است که در یمن و سوریه می بینیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز  در دیدار با علما و فضلای اهل سنت استان گلستان که در مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد، ضمن خشنودی از دیدار علمای اهل سنت بر وحدت بین همه مسلمین در شرایط کنونی تاکید کردند.

این مرجع تقلید افزودند: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند؛  کسی که میان مردم را  اصلاح می کند و اختلاف را برمی چیند، مانند مجاهد فی سبیل الله است، چرا که جهاد برای حفظ و عظمت اسلام است اصلاح گر هم باعث عظمت اسلام می شود.

ایشان ابراز داشتند: آیات زیادی در قرآن کریم درباره وحدت و اصلاحات است که بعضی ها، تنها به یکی دو مورد اشاره می کنند و فقط همین ها را یاد گرفتند؛ اما آیات محکم دیگری هم در قرآن کریم درباره اتحاد و وحدت بین مسلمین قرار دارد که باید آن را مورد توجه قرار داد.

اختلاف بین مسلمین مانند زلزله و صاعقه آسمانی

معظم له بیان داشتند: خدا به پیامبر خود فرموده: ای پیامبر (ص) به مخالفین بگو خدا می تواند با صاعقه آسمانی و یا عذابی از زمین و همچنین لباس اختلاف بین شما را از بین ببرد و به جان هم بیافتید، این بیان قرآن، بیانگر این حقیقت است که اختلاف بین مسلمین مانند زلزله و صاعقه آسمانی است و موجب از بین رفتن انسان ها می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر وحدت مسلمین گفتند: خدا به مردم می گوید مشرک نباشید و «اختلاف»، مساوی با شرک است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید از هرگونه اختلاف پرهیز کرد خاطر نشان ساختند: ما فتوا دادیم که از هرگونه اختلاف باید پرهیز کنیم، این فتوا را نیز به شیخ الازهر فرستادیم و گفتیم که نباید به مذهب دیگران توهین کرد.

ایشان به ذکر خاطره ای از تبعیدشان به مناطق سنی نشین اشاره  کرده و گرفتند: قبل از انقلاب اسلامی مرا به منطقه اهل سنت تبعید کرده بودند و با مراوده هایی که داشتم، توانستم با علمای اهل سنت آنجا ارتباط خوبی پیدا کنم و اکنون نیز این دوستی های ما ادامه دارد و دیدارهایی نیز با علمای آنها داریم این نشان از دوستی ما با علمای اهل سنت است و هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد تا جایی که فرزندان آن بنده خدا مرا به اسم عموی خود صدا می کنند.

ایشان با بیان اینکه اختلافات در جاهای محدودی است افزودند: دشمن با تمام قدت در حال سم پاشی است و نتیجه آن همانی است که در یمن و سوریه می بینیم.  دود اختلافات به چشم مسلمانان می رود و اسرائیل راحت نشسته و این نوع اختلافات و آسیب ها را نگاه می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: چندین شبکه  مزدور،  به رهبری، مراجع و اهل سنت توهین می کنند، این ها مزدور دشمن هستند و در حقیقت عده ای مزدود این کارها را انجام می دهند.

معظم له با تاکید بر این که تا مادامی که وحدت در بین مسلمین است پیروز هستیم گفتند: برای غرب و اسرائیل فرقی بین شیعه و سنی نمی کند؛ دشمنان تئوری دارند و می گویند، تا اجتماع در حج، نام بردن نام پیغمبر در 5 مرتبه در مکان های بلند و قرآن در بین مسلمین است نمی شود آنها را از بین برد.

ایشان بیان داشتند: یکی از  این تئوریسین هامی گوید، من دستور می دهم قرآن را بسوزانید به اسم پیامبر(ص) هتاکی کنید و کعبه را از بین ببرید تا راحت بتوانیم زندگی کنیم و بر مسلمانان حکمرانی کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که وحدت مسلمین توطئه و فتنه دشمنان است بر هوشیاری مسلمین و بصیرت آنها برای حفظ کعبه اسلام و قرآن تاکید کردند و خاطر نشان ساختند: قدر مشترک بین دو مذهب محبت اهل بیت(ع) است دشمن از این محبت و وحدت می سوزد و وقتی وحدت را می بیند تن او به لرزه می افتد.

حضرت آیت الله مکارم  شیرازی گفتند: انگلیسی ها زمانی که هند در مستعمره آنها بود، بین مذهب هندوستان اختلاف افکنی می کردند و آنها را هرروز به جان هم می انداختند و بعد  بر آنها حکومت می کردند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    با غاصبین حق امیرالممنین تا قیامت هیچ گونه برادری نداریم لعن غاصبین واجب است