چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
حجت‌‌الاسلام بی ریا

حوزه/ رئیس شورای هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: ۶۰ مقاله از مقالات ارسالی پذیرفته شد و قرار است که مقالات در سیستمی که در مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی وجود دارد در ویژه نامه ها و شماره های فصلنامه های علمی و پژوهشی منتشر شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین  ناصر بی ریا،  امروز در مراسم افتتاحیه «هفته علمی تمدن نوین اسلامی» در مسجد مقدس جمکران گفت: شورای سیاستگذاری هفته تمدن نوین اسلامی در موسسه علوم اسلامی انسانی صدرا در سال 93 آغاز شد و شورای علمی هفته تمدن نوین اسلامی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شد و موسسه امام خمینی(ره) در قم این وظیفه را به عهده گرفت که متفکران حوزوی و دانشگاهی قوی را در این زمینه تجمیع کند.

وی  اظهارکرد: هفت کمیسیون مفهوم شناسی تمدن نوین اسلام، چیستی و ماهیت تمدن نوین اسلامی، مبانی نظری تمدن نوین اسلامی، اهمیت و ضرورت تمدن اسلامی، سیر تکوین تمدن نوین اسلامی، ظرفیت های موجود برای تمدن سازی و مطالعات تمدنی و تمدن شناسی در این شورا شکل گرفتند و هر کدام نیز توسط یک موسسه پیگیر شد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: نویسندگان در این کمیسیون ها به پژوهش پرداختند و 60 چکیده مقاله از این هفت کمیسیون ارایه شد که پس از ارزیابی با حضور 50 استاد حوزه و دانشگاه بررسی شد؛ از 75 مقاله ای که به دبیرخانه این شورا ارسال شد 60 مقاله پذیرفته شد و قرار است که مقالات در سیستمی که در مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی وجود دارد در ویژه نامه ها و شماره های فصلنامه های علمی و پژوهشی منتشر شوند.

رئیس شورای علمی هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: مجموعه این مقالات در یک سیر کامل و منظم تنظیم خواهد شد و 1 یا 2 جلد کتاب نیز در این زمینه منتشر خواهد شد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha