یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اگر به کمک دیگران دل ببندیم، نتیجه این می شود که هرچه مسئولان تلاش می کنند، مذاکرات اخیر به نتیجه برسد، همچنان می بینیم که حرف های جدیدی از سوی آنها در رسانه ها منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در دیدار جمعی از کارکنان امور حمل و نقل و راهداری استان قم اظهار داشت: خدمت در شهر مقدس قم، از افتخاراتی است که نصیب مسئولان استان شده است و بر اساس سخن امام صادق علیه السلام، این شهر، حرم اهل بیت علیهم السلام است. از این رو خدمت در شهر قم، خدمت به حرم اهل بیت علیهم السلام است.

وی گفت: در تاریخ هر ملتی، روزهای برجسته ای وجود دارد، همانطور که در اسلام و قبل از اسلام این روزها مورد عنایت و یادآوری بودند. در قرآن کریم اذکروا (به یادآورید) چندین بار مطرح شده و در پی آن روزهایی را مطرح کردند که پیامبران الهی به یادآوری این ایام الله تأکید داشتند.

امام جمعه قم  با بیان این که  برخی از ایام الله، سرور و شادی است، ولی برخی ایام الله نیز روز عذاب الهی برای اقوامی است که طغیان کرده بودند، گفت: بر این اساس، ایام الله لزوماً به معنای شادی و سرور نیست؛ مانند روزی که عذاب الهی بر قوم نوح، قوم لوط و...، نازل شد.

وی با اشاره به هفته حمل و نقل و راهداری گفت: با توجه به تجمیع کالاها در بنادر و دستور امام(ره) برای توزیع هرچه سریعتر این کالاها در دوران جنگ، حرکتی جهادی از سوی فعالان این عرصه انجام شد و این روز، از جمله روزهایی است که باید گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: البته باید دقت کرد که چه اتفاقی افتاده که باید این روز را گرامی بداریم؟ این کار جهادی، نشان داد که مردم ما ظرفیت و توان این را دارند که کارهای بزرگ را در کمترین زمان و امکانات شروع کنند.

وی ادامه داد: اگر در این عرصه منتظر بودیم دولت به تنهایی بخواهد کاری انجام دهد، نمی  تواند، ولی زمانی که ملت با تمام توان وارد عرصه شد، این کار به صورت جهادی و کامل انجام پذیرفت.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که این ظرفیت و توانایی باید برای همیشه حفظ شود، تصریح کرد: ملتی که این ظرفیت بزرگ را دارند، چرا باید آمار کار مفید در میان افراد حتی کمتر از یک ساعت باشد. ما معتقدیم که ملت باید بر توان و تولید خود تکیه کند؛ ما قدرت و توان کارهای بزرگ را داریم.

امام جمعه قم  دل بستن به کمک دیگران را اشتباه عنوان کرد و گفت: هرچه مسئولان تلاش می کنند، مذاکرات به نتیجه برسد، همچنان حرف های جدیدی از سوی غربی ها در رسانه ها منتشر می شود. البته این رفتار نفاق و دورویی دشمنی که یک لحظه از دشمنی دست بر  نمی دارد را برای ما روشن تر از گذشته می کند.

درابتدای این دیدار، مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، گزارشی درباره فعالیت های امور حمل و نقل و راهداری استان ارائه  داد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha