یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: حوزه های علمیه از اساسی ترین و کاربردی ترین :پایگاه های دینی و فرهنگی در جامعه هستند که نقش بارزی در ارتقای امنیت اخلاقی و سلامت جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان  که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: بانوان نقش اساسی در استحکام بنیان خانواده، سلامت تربیتی فرزندان و همچنین نشر و گسترش فرهنگ دینی در جامعه دارند، لذا خواهران طلبه نیز در بالا بردن سلامت اعتقادی و اخلاقی جامعه می توانند تأثیر بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به این که طلاب مدارس علمیه و مبلغان، رسالت سنگین تبلیغ و نهادینه کردن آموزه های اسلام و قرآن را در جامعه دارند، افزود:طلاب باید با تسلط بر علوم دینی تلاش نمایند معارف اخلاقی ،تربیتی و تهذیبی را نیز  در دوران تحصیل در وجود خود نهادینه کنند.

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان این که طلاب و مبلغان رسالت انبیاء و اولیای الهی را به دوش دارند، خاطر نشان کرد:هدف اساسی از تشکیل حکومت اسلامی نیز هدایت و تربیت اخلاقی انسان بوده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در شکل گیری تربیتی و اخلاقی انسان سه عامل خانواده،مراکز آموزش و محیط تاثیر گذارند افزود:قطعاً نقش مراکز آموزشی می تواند انسان را در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون دارد.

وی با اشاره به اینکه باید با فراهم نمودن زیر ساخت های سخت افزاری حوزه های علمیه زمینه جذب بانوان را به مراکز حوزوی فراهم کنیم یادآور شد: حوزه های علمیه می توانند بازوی آموزش و پرورش باشند و در این زمینه با اقامه نماز جماعت و اعزام مبلغ دینی در مدارس به تربیت اخلاقی جامعه نوجوان و جوان جامعه یاری برسانند

تحصیل 1400 طلبه در حوزه خواهران لرستان

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان لرستان نیز از تحصیل یک‌هزار و ۴۰۰ طلبه در ۱۲مدرسه علمیه استان لرستان خبر داد.

حجت الاسلام سید نواب حسنی با بیان این مطلب گفت:۱۲ مدرسه علمیه خواهران این استان در سطح ۲ حوزوی فعالیت دارند و علاوه بر این تعداد، مرکز علوم قرآنی تخصصی زینبیه(س) و مرکز سطح ۳ فقه و اصول در شهرستان دورود نیز به بانوان، علوم حوزوی آموزش می دهند.

وی برگزاری کارگاه های تخصصی تدریس و روش های تحقیق ،تشکیل کمیسیون امور خاص طلاب، برگزاری کارگاه های مهارت بیان  و همچنین برگزاری المپیادهای منطقه ای برای خواهران طلبه را از مهمترین اقدمات دوران دو سال فعالیت خود عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه سابق خواهران استان لرستان تهیه جهیزیه برای خواهران طلبه کم بضاعت و همچنین پیگیری مرکز تخصصی سطح ۳ برای حوزه علمیه خواهران بروجرد را از دیگر فعالیت های دو سال خود در حوزه علمیه خواهران استان لرستان برشمرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha