چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد - عمامه گذاری طلاب اصفهان

حوزه/ دوران قلدری و تندی در خانه و خانواده گذشته است و مرد باید آقایی خود را با رفتار حسنه در خانه جا بیاندازد، چرا که رفتار مرد بر روی اعضای خانواده بسیار مؤثر است و آنها از مرد خانه الگو می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب شرکت کننده در طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان، عمامه را تاج افتخار دانست و گفت: اعتقاد بنده و تجربه من و روایاتی که وجود دارد دال بر این است که هیچ کاری مهمتر، باارزش‌تر و با عظمت‌تر از طلبگی نیست، اگر کسی به این معنا معتقد نباشد باید به این اعتقاد دست پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: کسی که چنین اعتقادی نداشته باشد، نه در زمینه تحصیل فعالیت خوبی دارد و نه می‌تواند کاری کند که فرزندانش طلبه شوند، همان طور که فرزندان برخی روحانیون طلبه نمی‌شوند، این دسته از روحانیون در حقیقت معنای واقعی طلبگی را درک نکرده اند، مسأله طلبگی تنها تلبس نیست، بلکه موضوع مهم هدایت مردم است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: امام هشتم(ع) فرمودند "خداوند رحمت کند کسانی که امور ما و مکتب ما را احیا می‌کنند"، از ایشان سؤال شد چگونه امر شما احیا می‌شود؟ ایشان فرمودند "کسانی که علوم ما را می‌آموزند و به دیگران تعلیم می‌دهند". این افراد مشمول دعا و رحمت علی بن موسی الرضا(ع) قرار می‌گیرند و این اشخاص بنابر توصیفی که ذکر شده است، طلاب هستند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند "کسی که از خانه خارج شود و علم دین را بیاموزد، برای اینکه باطلی را به حق برگرداند و گمراهی را هدایت کند مانند عبادت چهل سال است"، همچنین پیامبر(ص) به امام علی(ع) می‌فرمایند "یاعلی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از اینکه همه آنچه خورشید بر آن می‌تابد از آن تو باشد و آن را در راه خیر هزینه کنی"، این روایات بیانگر اهمیت و عظمت هدایت گری است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر کاری بزرگ باشد کسی که آن را انجام می‌دهد هم بزرگ و ارزشمند است، اظهار کرد: کار طلبگی کاری ساده نیست و نباید با دلهره و شک و تردید در آن وارد شویم، کسانی که خدا را فراموش می‌کنند بنابر آیات قرآن خداوند کاری می‌کند که خودشان را فراموش کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد، فعالیت در حوزه علمیه و طلبگی را کاری بزرگ و عظیم دانست و تصریح کرد: طلاب نباید تردیدی در راه و هدف خود داشته باشند، کسی که تلاش شبانه روزی کند تا احکام دین را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش دهد، کاری بزرگ و مؤثر انجام داده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: همه ما آرزوی دولت کریمه حضرت مهدی(ع) داریم که مؤمنین در آن عزیز باشند و منافقین و کفار خوار گردند، کسانی که این آرزو را دارند باید جای خود را در این دولت از پیش تعیین کنند و بدانند قرار است چه کاری را برعهده داشته باشند؛ انسان باید از خداوند بخواهد که در راه خدا و رضای خدا پیشرو باشد چه از نظر گفتار و چه به صورت عملی و همچنین باید خانواده خود را هم وارد این مسیر کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه طلاب باید در خانه و خانواده هم الگو و مؤثر باشند، احترام متقابل را شرط حفظ حرمت و احترام در خانه ذکر کرد و گفت: انسان باید با خانواده خود دوست و رفیق باشد، دوران قلدری و تندی در خانه و در میان خانواده گذشته است، انسان باید با همسر و خانواده خود دوستی و آنها را یاری کند، زندگی باید رفاقتی باشد، مرد باید آقایی خود را با رفتار حسنه در خانه جا بیاندازد، چرا که رفتار مرد بر روی اعضای خانواده بسیار مؤثر است و آنها از مرد خانه الگو می‌گیرند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha