یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام محمد صادق کفیل

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی نماز، خانواده را مهم‌ترین بستر زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) و تربیت دینی فرزندان دانست و بر گسترش و احیا فرهنگ دینی در خانواده ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از لرستان، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، امروز در همایش راهکارهای گسترش فرهنگ نماز و مهدویت، درسالن همایش های استانداری لرستان، احیای نماز را محور تربیت مهدوی دانست و از برگزاری کارگاه های آموزشی متنوع برای خانواده ها با موضوع نماز و مهدویت خبر داد.

رئیس مرکز تخصصی نماز، خانواده را مهم‌ترین بستر زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) و تربیت دینی فرزندان دانست و بر گسترش و احیا فرهنگ دینی در خانواده ها تاکید کرد و افزود: خانواده ها باید به اقتضای سنین فرزندان، در هر دوره ای، تربیت دینی را متناسب با سن فرزند لحاظ کنند.

حجت الاسلام کفیل، بهترین مدل برای تربیت فرزند را مدل محبت برشمرد و بیان داشت: خانواده ها باید با محبت و نرم خویی فرزندان را به سمت دین و واجبات تشویق نمایند.

رئیس مرکز تخصصی نماز، تربیت را وابسته به سه عنصر وراثت، اراده و محیط دانست و اظهار داشت: این سه عامل نقش بسزایی در تربیت دینی فرزندان دارند و غفلت ازهر یک از این موارد، می تواند تربیت دینی را دچار اختلال کند .

وی با اشاره به اینکه رفتار والدین نیز باید سرشار از محبت باشد، گفت: فرزندان از رفتار والدین الگو برداری می کنند و آن را در زندگی خود بکار می بندند، لذا خانواده ها با اختصاص زمان کافی به تربیت فرزندان، محبت را سرلوحه تربیت قرار دهند.

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام تمام همت خود را برای سست کردن استحکام خانواده های مسلمان و شیعی بکار گرفته اند، تصریح کرد: نقش مبلغان در ایجاد بصیرت و آگاهی بخشی به جوانان، در مقابله با هجمه های دشمنان نقشی غیر قابل انکار است .

رئیس مرکز تخصصی نماز در پایان با اشاره به نهادینه کردن و احیا سبک زندگی اسلامی، گفت : نهادینه کردن سبک زندگی دینی می تواند از بسیاری آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری کند.

*نماز؛ برجسته ترین سیمای دین مبین اسلام

حجت الاسلام درویش پور، مسئول ستاد اقامه نماز استان لرستان نیز در این همایش، با بیان این که امروز باید به نماز و اقامه اول وقت این فریضه توجه ویژه ای شود، بیان داشت: در ادارات و دستگاه های دولتی نیز رابطان نماز باید برای اقامه اول وقت این فرضه الهی اهمیت ویژه ای قائل شوند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان لرستان با بیان این که اقامه نماز موجب آرامش جسمی، روحی و روانی انسان می گردد، گفت: همه اقشار جامعه باید نسبت به گسترش فرهنگ نماز تلاش کنند.

*مادران، فرزندان امام زمانی تربیت کنند

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری لرستان نیز از تربیت به عنوان اساسی ترین عامل درانجام واجبات نام برد و گفت: والدین باید با عمل خود فرزندان را نسبت به انجام واجبات تشویق و ترغیب نمایند.

خانم سلاحورزی با بیان این که مادران و پدران باید در زمینه ها اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی برای فرزندان الگو باشند، تصریح کرد: مادران باید فرزندانی منتظر امام زمان(عج)تربیت نمایند.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha