شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ بانک ها نباید تنها به فکر سود آوری و منافع بیشتر خود باشند، بلکه لازم است ملاک و معیار را، خدمت بیشتر و دلسوزی در جامعه قرار بدهند و اگر این گونه باشد قطعا ماندگارتر و باعث جذب مردم خواهند شد.

 به گزارش  خبرگز اری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی  عصر امروز در دیدار با رئیس بانک قوامین، بر لزوم توجه بیشتر به  قشر مستضعف در دادن تسهیلات بانکی تاکیدکرده اند.

ایشان افزودند: خدای متعال در قرآن فرموده «کسانی که به دنبال خدمت هستند و برای رفع مشکلات مردم و جامعه تلاش می کنند تا مردم احساس رضایت مندی کنند و در کنار آن  تقوا را هم پیشه خود می کنند از جایگاه ویژه ای در روز قیامت  برخودارند.

 معظم له ادامه دادند:  خدا کسانی که در جامعه احسان و نیکی می کنند  و نسبت به مردم دلسوزند را دوست  دارد و همین حرف را درباره انبیاء خود هم بیان می کند و می فرماید« پیامبری که بیشتر نسبت به امت خود دلسوز و مهربان باشد جایگاه خاصی در محضر خدا دارد».

ایشان تاکید کردند: بانک ها نباید تنها به فکر  سود آوری و منافع بیشتر خود باشند،  بلکه لازم است ملاک و  معیار را، خدمت بیشتر و دلسوزی در جامعه  قرار بدهند و اگر این گونه باشد  قطعا ماندگار تر و باقی و باعث جذب مردم  خواهند شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر توجه بیشتر به قشر مستضعف در جامعه تاکید کردند و گفتند: بانک ها به مردم در پرداخت اقساط بانکی مهلت دهند، ولی گاهی مشاهده می شود بعض ها مهلت می دهند ولی درصد سود را هم بیشتر می کنند و با این کار نه تنها مشکلی را برطرف نمی نمایند،  بلکه بر مشکلی دیگر هم اضافه می کنند.

ایشان بیان داشتند : باید به طرف راه هایی که خدا و مردم در جامعه راضی باشند، رفت، و اگر چه بعضی بانک ها این کارها را انجام می دهند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تاکید کردند: بانک ها به قراردادهای شرعی در دادن تسهیلات بانکی توجه بیشتری کنند تا دچار مسائلی مانند ربا و از این قبیل نشوند.

 انتهای پیام:40/313

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha