یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هالیوود

حوزه/ مدیر گروه حکمتِ هنر اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: گرچه فیلم های هالیوودی ظاهری سرگرم کننده دارد، اما باید توجه داشت که این گونه فیلم ها به صرف سرگرم کردن مخاطب ساخته نمی شود.

حجت الاسلام جواد امین خندقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این نکته از آن رو مهم است که طلاب و دانشجویان ما با دید عمیق تری به تحلیل فیلم های غربی و در راس آن ها هالیوودی بپردازند و اهداف پیدا و پنهان نظام سلطه را از این طریق به خوبی رصد کنند.

وی همچنین با بیان این که یکی از موضوعات مورد علاقه فیلمسازان هالیوود ، فیلم های آخرالزمانی است، گفت: ما ابتدا باید بپذیریم که سینما صرفاً یک سرگرمی نیست و در واقع هر فیلمی می تواند یک اندیشه باشد که در قالب تصویر در آمده است؛ در واقع به هر نسبت که ما بحث تأثیر را بپذیریم ، به همان اندازه سینما می تواند قابل توجه باشد.

این کارشناس و تحلیل گر رسانه ادامه داد: طبعاً بسیاری از از این دست فیلم ها به طور نسبی بر روی نسل جوان جامعه ما تأثیر می گذارد؛ از نحوه ی پوشش ، صحبت کردن و رفتار و سبک زندگی گرفته تا گرایش به موضوعات خاص وحتی پیدایش باورهای خاص.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه که تبلیغ می شود فیلم های سینمای غرب و آمریکا همواره درون مایه ای سیاسی و اجتماعی خاصی دارد به طوری که بتواند اهداف نظام سلطه را از طریق ابزار هنر سینما محقق کند و به همین خاطر باید با نگاه و رویکردی عمیق و ژرف به این مقوله نگاه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha