شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
شیخ نمر

حوزه/ طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه همدان از علمای اسلام، جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری خواستند هر چه سريع‌تر، به جنایت رژیم آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر واکنش مناسب نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه استان همدان در بیانیه‌ای آورده‌اند: شهادت در راه مبارزه با ظلم و طاغوت برای تمام علما و شیعیان حقیقی افتخار است اما تأسف از آن باب است که حکومت آل سعود به جای تمسک به عدالت و رفتار شایسته با شهروندان خود به اعمال خلاف مروت دست می‌زند، رفتارهاي ظالمانه و دور از انسانيت رژيم آل‌سعود در عربستان واکنون درحمله ظالمانه وتجاوزکارانه به کشورمظلوم یمن، يکي از مصاديق بارز زورگويي به شمار مي‌رود؛ آنان در تازه‌ترين اقدام، «آيت‌الله شيخ نِمر باقر النِمر»، روحاني ظلم‌ستيز شيعه را اعدام و بدين وسيله، کوشيده‌اند، به خيال باطل خويش، نداي حق‌طلبانه اين روحاني گران‌قدر را خاموش سازند، غافل از آن که پيروزي اهل حق، از وعده‌هاي حتمي الهي است و  تحقق آن انکارناپذير به شمار مي‌رود.

آنان که به خيال واهي خويش، خادمين حرمين شريفين هستند و خويشتن را کليددار خانه خدا مي‌پندارند، همواره، با مشي ظالمانه، بر شيعيان آن ديار مي‌تازند و به انحاي مختلف و با دست يازيدن به بازيچه‌هايي نظير احکامي از اين دست، کارنامه سياه خويش را سياه‌تر مي‌نمايند و هر روز، معنايي تازه از ستمگري، در پيش چشم سازمان‌هاي بين‌الملل، مدافعان حقوق بشر و جهانيان به نمايش مي‌گذارند.

جاي بسي تأسف است که اربابان زورمدار دنيا و سازمان‌هاي به اصطلاح حامي حقوق بشر، چشم خويش را بر روي اين رفتارها که نقض صريح حقوق شهروندي و انساني است، مي‌بندند و نه تنها کنج سکوت را برمي‌گزينند، بلکه از آن حمايت نیز مي‌کنند، به گونه‌اي که وجدان‌هاي بيدار بشري به يقين رسيده‌اند که چنين رفتارهاي ظالمانه‌اي، جز با چراغ سبز آنان انجام نمي‌گردد.

در حالي عربستان به بهانه‌هاي امنيتي و فتنه انگیزی، اقدام به اعدام شیخ نمر رهبر مبارز وبیدارشیعیان عربستان و46 تن دیگربه عنوان تروریست نموده كه بسياري، ضمن حمايت از مواضع شيخ نمر و تلاش وي براي حمايت از مطالبات مردم عربستان، اين اقدام آل‌سعود را مغاير با وحدت جهان اسلام دانسته، و برمحکومیت این اقدام ننگین تأكيد دارند. اعتراضات شديد مردمي در مناطق شرقي عربستان و تجمع حاميان آيت‌ا... شيخ نمر، تنها نمونه‌اي از واکنش به بي‌عدالتي آل‌سعود در اين‌باره است.

طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه همدان از علمای اسلام، جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری مي‌خواهند که هر چه سريع‌تر، این اقدام را محكوم نموده، و واکنشي مناسب، به چنين کارهايي نشان دهند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha