شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار اسقف اعظم بابگن چاریان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار با اسقف اعظم بابکن چاریان، حضرت مسیح(ع) را پیامبر رحمت و عطوفت دانست و کسانی که به نام پیروی از آن حضرت در دنیا جنگ و خونریزی به پا می کنند را کافر خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار اسقف اعظم بابکن چاریان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همچنین رئیس هیئت مذهبی، رئیس مجمع نمایندگان و رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران وتعدادی از اعضاء با بیان اینکه دستور دین اسلام این است که به همه انبیای الهی احترام بگذاریم، گفت: در واقع انبیای الهی، انبیای ما نیز هستند، همه پیروان انبیای الهی نیز مورد احترام ما می باشند و اگر هم قرار به مباحثه باشد با استدلال با هم مباحثه خواهیم کرد و هیچ گونه مقابله ای نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان در هیچ کجای دنیا با ادیان الهی مقابله ندارند، افزود: مسلمانان هرگز اهل جنگ نیستند و همواره اهل صلح هستند و پیامبر اسلام(ص) نیز فرمودند که من مبعوث شدم برای مدارا با مردم همان گونه که به رسالت مبعوث شدم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: اعتقاد ما مقابله با ادیان نیست و دستور دین اسلام این است که اسلام به زور نیست، بلکه با استدلال است.

وی با بیان اینکه سران کفر که در دنیا جنگ و خونریزی به پا می کنند هیچ کدام از انبیا و ادیان الهی را قبول ندارند، تصریح کرد: برخی در جهان خود را پیروان مسیحیت می دانند و ادعای مسیحیت می کنند، اما ما آنها را به عنوان مسیحی قبول نداریم چراکه خونریزی و جنگ به پا می کنند، در حالی که حضرت مسیح (ع) پیامبر رحمت است و در بین همه پیامبران، به پیامبرعطوفت و مهربانی شهرت دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: ما کسانی که در دنیا جنگ راه می اندازند و خونریزی می کنند را نه به عنوان یهودی، نه به عنوان مسیحی و نه به عنوان مسلمان قبول نداریم و اینها کافر هستند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: بسیاری از جنگ افروزان و مستکبران عالم مدعی پیروی از دین مسیح هستند، اما قطعا حضرت مسیح(ع) از اینها راضی نیست.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شکر خدا ما با مسیحی های ایران و با مسیحی های دنیا که به معنای واقعی پیرو حضرت مسیح باشند دوست و رفیق هستیم و در کنار هم همراه با صلح زندگی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در ادامه گفت: داعشی ها نیز خود را مسلمان می دانند، اما ما آنها را به هیچ عنوان مسلمان نمی دانیم، بلکه داعش مزدور دشمن است و هیچ کدام از رفتار پلید آنها به اسلام ارتباط ندارد .

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: توقع ما از آقایان اسقف و بزرگان مسیحیت این است که کسانی که ادعای مسیحیت دارند، اما به فرامین آن حضرت عمل نمی کنند را نصیحت کنند و بزرگی خود را نسبت به آنها کنار نگذارند و اجازه ندهند که با اسم حضرت مسیح(ع) در سوریه، لبنان، عراق و بحرین دست به جنایت بزنند هر چند همه ما می دانیم اینها به هیچ مذهبی اعتقاد ندارند و اگر اعتقاد به حضرت مسیح(ع) داشتند، حداقل در روز تولد و سالگرد ولادت آن حضرت جنایتهایشان را متوقف می کردند  .

انتهای پیام

 

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha