شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله طباطبایی نژاد با اسقف اعظم بابگن چاریان

حوزه/ اسقف اعظم بابکن چاریان با تاکید بر این که ما هیچ مشکلی در ایران نداریم، گفت: رهبران مسیحیان حتی در دیدار با اوباما رئیس جمهور آمریکا، او را نصیحت کردند که راه خودتان را از خدا جدا نکنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، اسقف اعظم بابکن چاریان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، صبح امروز در دیدار آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه همزیستی ۴۰۰ ساله ارامنه با برادران و خواهران مسلمان در ایران را ستایش کرد و آن را درس عبرتی برای جهانیان دانست.

وی با اشاره به این که ارامنه بیش از ۴۰۰ سال است که در ایران در کنار خواهران و برادران مسلمان خود با کمال احترام، همزیستی و زندگی می کنند، افزود: بعضی از ما سئوال می کنند که شما به عنوان مسیحی چگونه در یک کشور مسلمان زندگی می کنید و آیا آزادی مذهب و آموزش در کلیساها و مدارس دارید؟ و جواب ما به همه آنها این است که دنیا باید از ما درس بگیرد، چرا که ما و برادران و خواهران مسلمانمان در ایران بیش از ۴۰۰ سال است که در کنار هم با صلح و صفا زندگی می کنیم و آنها نیز باید در کشورهای خود همین روابط را با اقلیت ها داشته باشند.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران ادامه داد:ما به کلیه خارجی هایی که به دیدارمان می آیند و از این قبیل سئوالات دارند، می گوییم که شما تصورات اشتباهی دارید، ما در صلح و صفا و همزیستی کامل با برادران و خواهران مسلمان خود در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران و در همه شهرهای ایران زندگی می کنیم و این باید سرمشقی باشد برای خارجی ها که بدانند این تبلیغات سوء مغرضانه است و ما هیچ مشکلی در ایران نداریم و کشور ما قوی ترین کشور منطقه است که در آسایش کامل در آن زندگی می کنیم.

اسقف اعظم بابکن چاریان به اتفاقات دردناک دنیا و جنگ های اخیر اشاره کرد و افزود: آرام اول جاثلیق ارامنه حوزه سیلیسی و رهبران مسیحیان خاورمیانه در کلیه ملاقات ها و حتی در دیدار با اوباما رئیس جمهور آمریکا، او را نصیحت کردند که راه خودتان را از راه خدا جدا نکنید و همیشه در راه خدا حرکت کنید و از این همه ظلم و ستم و جنایت جلوگیری کنید.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران تاکید کرد: ما نیزکسانی که نسبت به انسان دید دشمنانه و نفرت آمیز دارند را به عنوان مسیحی نمی شناسیم.

وی در پایان مراتب تشکر خود را از مسئولین استان را  به نماینده ولی فقیه در استان ارائه کرد و گفت: از مسئولین بلند مرتبه استان و شهر اصفهان، آقای استاندار، شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی که کمال همکاری را با ما داشته اند، تشکر می کنم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha