چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام دقاق بحرین

حوزه/ فتنه های چون بوکوحرام در نیجریه، حمله به شیعیان آذربایجان، به شهادت رساندن شیخ نمر و قطع رابطه با ایران نشان از اوج عصانیت رژیم آل سعود از افزایش قدرت ایران و توافق ۱+۵ با جمهوری اسلامی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دراصفهان، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، مدیر حوزه علمیه ائمه اطهار علیهم السلام(حوزه علمیه بحرینی ها در قم)، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب جامعة المصطفی واحد اصفهان اظهار کرد: داشتن این نوع تفکر آل سعود براساس تفکرات وهابی شیعیان را کافر می پندارند و حکم اعدام شیخ نمر را براین اساس صادر کردند، ساده اندیشی است.

وی با تاکید بر این که باید نسبت به اتفاقات روی داده اخیر در منطقه خاورمیانه علیه شیعیان نگاه راهبردی و استراتژیک داشت، گفت: منطقه خاورمیانه از لحاظ ثروت و انرژی های خدادادی، در جهان بی بدیل بوده و بر این اساس نگاه جهان غرب و آمریکا به این منطقه دوخته شده است.

نماینده رهبر شیعیان در بحرین تاکید کرد: انگلیس و فرانسه در دهه های قبل و در زمان استعمار توافقی را انجام دادند که براساس آن متعهد شده بودند کشورهای خاورمیانه را به 33 کشور  تقسیم نمایند، امروز نیز آمریکا این نقشه شوم را پیگیری می کند.

مدیر حوزه علمیه ائمه اطهار علیهم السلام(حوزه علمیه بحرینی ها در قم) به راه انداختن جنگ های مذهبی و قومی در کشورهای اسلامی را در راستای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی خواند و ابراز کرد: آل سعود بهترین ابزار برای تحقق این هدف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام الدقاق یادآور شد: در حال حاضر براساس آمار مذهب ابوحنفی بیشترین تعداد پیروان را در جهان دارد و شیعه جعفری چهارمین مذهب از لحاظ تعداد پیروان در دنیاست و مذهب حنبلی که آل سعود و وهابیت خود را متاثر از اندیشه های آن می دانند در رتبه پنجم و در اقلیت می باشند. همچنین فقه و عقاید وهابیت به گفته خود آنها از ابن تیمیه گرفته است که هنوز پایه و اساس آن برای علمای اسلام مشخص نیست.

مدیر حوزه علمیه ائمه اطهار علیهم السلام تصریح کرد: انگلیس و آمریکا، آل سعود و وهابیت را برای ایجاد فتنه در جهان اسلام تشکیل داده و آنها را تقویت می کنند،

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی به پشتوانه رهبری مقتدر و فضل الهی روز به روز مقتدر تر  و پیشرفته تر می شود، خاطر نشان کرد: فتنه های چون بوکوحرام، حمله به شیعیان آذربایجان، به شهادت رساندن شیخ نمر و قطع رابطه با ایران نشان از اوج عصانیت آل سعود از افزایش قدرت ایران و توافق 1+5 با جمهوری اسلامی است .

این روحانی بحرینی در پایان یادآور شد: آل سعود در بحرین دست به تخریب بیش از 38 مسجد به طور کامل و به آتش کشیدن 80هزار نسخه قرآن کریم زده و امروز بر همگان مشخص است که مزدوران غرب و تفکر صهیونیستی شیخ نمر را به شهادت رساندند.

انتهای پیام313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha