یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد علی مسکی - مجلس مذهب جعفریه سوریه

حوزه/ رئیس شورای اسلامی مذهب جعفریه سوریه: گفت: وحدت امری است که از تفرقه میان مردم جلو گیری می کند؛ باید وحدتی که سرچشمه آن از تعالیم الهی و اهل بیت علیه السلام است مورد توجه قراربگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی مسکی در بازدید از  موسسه  پیام امام هادی (علیه السلام) قم با اشاره به عمق جنایات تکفیری ها در سوریه اظهار داشت: امروزه دشمنان اسلام با اختلاف افکنی میان مسلمین در صدد برهم زدن وحدت میان مذاهب اسلامی هستند و دست به کشتار مسلمین در منطقه به خصوص سوریه می زنند. 

رئیس شورای اسلامی مذهب جعفریه سوریه در ادامه با بیان اهمیت وحدت در جوامع اسلامی اظهار داشت: ما در سوریه با تمامی اقشار مذهبی ارتباط داریم و برای وحدت تلاش کرده ایم؛  چرا که دشمنان همواره در صدد برهم زدن توافق ها و ارتباط ها هستند.                    

حجت الاسلام والمسلمین مسکی در ادامه اظهار داشت: وحدت امری است که  از  تفرقه میان مردم مقابله می کند و باید دقت کنیم که وحدت از تعالیم الهی و اهل بیت علیه السلام باشد.    

این عالم سوری خاطر نشان کرد: باید در تعاملات و برقراری ارتباطات، جریاناتی که در صدد برقراری رابطه هستند، با طرق انسانی و تعاملات عقلانی به جمع بندی قابل قبولی بین دو طرف رسید.

در ادامه  این بازدید حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پور با بیان فعالیت های موسسه امام هادی علیه السلام اظهار داشت: بنای ما در  این موسسه تالیف کتب روایی و اعتقادی با سندیت صحیح  است؛  لذا در این مورد کتاب های متعددی از جمله زیارات المعصومین (ع) که بیش از 11 سال مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفت،  زیارات صحیح و اختلاف نسخه ها را ذکر کردیم.                    

رئیس موسسه پیام امام هادی(ع) در ادامه افزود: این موسسه افتخار دارد کتاب های متناسب با نام گذاری سال که مقام معظم رهبری نام گزاری می کنند تالیفاتی داشته باشد.                                                 

 وی در بیان کتاب جامع الزیارات : اذعان داشت این کتاب به چهار زبان انگلیسی، اردو،ترکی استانبولی و فارسی ترجمه می شود.                  

 وی در پایان با اشاره به کتاب اتحاد و انسجام اسلامی خاطر نشان کرد: این کتاب متشکل از سخنان 100 عالم شیعه و سنی که در بیان اتحاد گفته اند می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha