شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای اربعین  جمهوری آذربایجان و  فاجعه نیجریه در مسجد اعظم

حوزه/ مراسم بزرگداشت چهلم شهدای اربعین شهر نارداران جمهوری آذربایجان و نیجریه با حضور، علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مراسم  از سوی نهاد های حوزوی،  دفتر قم نهضت اسلامی  جمهوری آذربایجان و طلاب غیر ایرانی حوزه علمیه قم و با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله امینی، آیت الله جواد فاضل لنکرانی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، نمایندگان بیوت مراجع، علما، اساتید طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار گردید.

بر اساس این گزارش: بعد از قرائت قرآن و مداحی، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

خاطرنشان می شود: جمعی از مسلمانان کشور آذربایجان در آستانه اربعین أباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه ای گردهم آمده و در حال اقامه نماز جماعت بودند که نیروهای ویژه پلیس این کشور با لباسی مبدل و به وسیله ماشین حمل زباله در این مکان حاضر شده و به داخل آن یورش بردند که درآن حمله 14 نفر زخمی و 4 نفر  را به شهادت رساندند.

یاد آور می شود: ارتش کشور نیجریه نیز با همکاری گروه های سلفی تکفیری در شهر زاریا در حمله ای وحشیانه به حسینیه شیعیان و عزاداران سید الشهدا(ع)،  صدها نفر از آنان  از جمله فرزندان  شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را به شهادت رساندند و ایشان را نیز مجروح و بازداشت کرده اند که هنوز کسی اطلاعی از سرنوشت این عالم شیعی نیجریه ای ندارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha