سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
طرح قفسه اسلامی در کتابخانه عمومی در آمریکا

حوزه / یکی از کتابخانه های عمومی آمریکا با نمایش قرآن و برخی کتاب های اسلامی، طرح قفسه اسلامی را به اجرا درآورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از thesunchronicle.com، طرح ایجاد قفسه کتب اسلامی و به نمایش گذاشتن قرآن، در کتابخانه عمومی شهر اتلبارو در ماساچوست آمریکا اجرا شد.

این طرح به هدف ایجاد پلی میان اعتقادات اسلامی و ادیان دیگر، از هفته گذشته با عنوان «نگاهی اجمالی به قرآن کریم: از دوران باستان، جهان مدرن، و عصر دیجیتال» آغاز شده و  تا 30 ژانویه نیز ادامه خواهد داشت.

در این قفسه، نمونه‌هایی از کتاب قرآن مجید با صحافی‌های مشرقی چیده شده‌اند.

همچنین کتیبه‌‌های قرآنی حکاکی از جنس چوب و فلز، کاشی و سرامیک نقش برجسته نیز وجود دارند که زیبایی آیات عربی را برجسته ساخته‌اند.

به علاوه نمونه‌هایی از ترجمه قرآن به زبان‌های خارجی نیز گذاشته شده است. در این نمایشگاه همچنین نسخه‌های دیجیتال قرآن مجید برای دسترس عموم قرار داده شده‌اند.

ثریا حنیف از مسئولین طرح به خبرنگاران گفت: عموم مردم خصوصا غیرمسلمانان آشنایی درستی با قرآن نداشته و بعضی از آن‌ها حتی قرآن را قبلا از نزدیک ندیده‌اند چه برسد به اینکه آن را مطالعه کرده باشند. به همین دلیل ما بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم قرآن را به نمایش گذاشته و امکان مطالعه و افزایش دانش درخصوص آن را امکان پذیر سازیم.

قرآن؛ بیشترین کتاب مطالعه شده در جهان

حنیف در ادامه گفت: قرآن مجید، کتاب مقدس مسلمانان بوده ، آموزه‌های زیبای اسلام را در برداشته و اغلب معتقدند که پرخواننده‌ترین کتاب در جهان می‌باشد. و چه مکانی بهتر از کتابخانه برای نمایش این کتاب مقدس وجود دارد، چرا که کتابخانه دانشگاه عمومی محسوب می‌شود.

حنیف در خصوص حملات اخیر به ساحت قرآن گفت: آنچه اتفاق می‌افتد به علت ناآگاهی مردم از آموزه‌های قرآنی است، بنابرین ما مردم را دعوت می‌کنیم تا پیش از قضاوت، نگاهی اجمالی به قرآن کریم انداخته و با ذهنی عادلانه، از آموزه‌های حقیقی قرآن الهام بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha