جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
تصاویر/نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه

حوزه/ نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، امشب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حقجو نماینده طلاب و فضلای نیشابور گفت: مجمع طلاب دارای ظرفیت های بالایی است که می توان از این ظرفیت در عرصه های مختلف اشاره کرد.

وی افزود: زمانی که فردی مسئولیتی را می پذیرد یا او را برای یک مسئولیت خاص انتخاب می کنند، باید به ضوابط پایبند باشد و با تمام توان فعالیت های این حوزه را به پیش ببرد.

نماینده طلاب نیشابور در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: کمیسیون محصول ترواش اطلاعات اعضای کمیسیون در خارج و در داخل این فضلا است و اگر تعداد اعضای این کمیسیون های تخصصی مجمع طلاب و فضلا به حد نصاب نرسد این کمیسیون ها از فعلیت خارج می شود.

وی اظهارکرد: اعضای کمیسیون ها باید تلاش های علمی داشته باشند و برای ارایه طرح ها و بررسی نظرات وقت کافی گذاشته و برای هر طرح، یک برنامه ریزی دقیق داشته باشد و اگر برخی اعضای کمیسیون ها به دلیل پرفشار بودن برنامه ها بدون مطالعه و فکر وارد جلسات شوند نمی تواند نقشی که باید داشته باشد را ارایه دهد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سوری گفت: حادثه تلخ شهادت آیت الله نمر باقرالنمر که به دست مظهر شیطان در منطقه بسیار رنج آور بود.

وی افزود: طلاب در زمان انتخابات رسالت بسیار مهمی به دوش دارند و باید زمینه توسعه مشارکت و اتحاد و یگانگی و وحدت کلمه در کشور را فراهم کنند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: فعالیت های نمایندگان مجمع نمایندگان حوزه بسیار مهم و خطیر است و به همین جهت باید زمینه افزایش ظرفیت های تاثیرگذاری این مجمع فراهم شود.

وی اظهارکرد: تشکیل موسسه خیریه اهل علم در استان ها برای حل مشکلات طلاب، تصویب و تقویت صندوق های قرض الحسنه، تقویت زبان عربی طلاب و..از جمله مهمترین فعالیت هایی است که نمایندگان مجمع در رابطه با طلاب استان خود انجام می دهند که خوشبختانه پیشرفت این عرصه ها بسیار امیدوارکننده بوده است.

در ادامه این جلسه، مجمع وارد فاز دستوری شد و طرح اضافه کردن ماده 17 به فعالیت کمیسیون ها  و بررسی نظام جامع در این جلسه به بحث گذاشته شد.

در ادامه موافقان و مخالفان این دو طرح به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha