سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای دختران الزهرا (س) بوشهر

حوزه/ اگر علم و فناوری تبدیل به حرفه، محصول و ثروت نشود و در حوزه تئوری باقی بماند، قطعاً به آثار و نتایج خود دست پیدا نکرده است، لذا درخت علم باید به ارائه محصول تبدیل و این محصول نیز باید مورد نیاز جامعه، استراتژیک و اقتدار زا باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای دختران الزهرا (س) بوشهر با بیان اینکه علم و فناوری یکی از مهم ترین زیر ساخت های پیشرفت و توسعه کشور است، گفت:  قطعاً اگر در یک کشور علم و فناوری مورد توجه قرار نگیرد، نمی‌تواند پیشرفت لازم را در عرصه های مختلف داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر علم و فنآوری به روز و فوق روز نباشد، باعث عقب افتادگی و عقب مانی خواهد شد، افزود: ما نیاز داریم که در عرصه علم و فنآوری به روز بلکه فوق روز باشیم و به خودکفایی علمی، تولید علم و حتی در برخی از علوم استراتژیک به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر علم و فنآوری تبدیل به حرفه، محصول و ثروت نشود و در حوزه تئوری باقی بماند، قطعاً به آثار و نتایج خود دست پیدا نکرده است، لذا درخت علم باید به ارائه محصول تبدیل و این محصول نیز باید مورد نیاز جامعه، استراتژیک و اقتدار زا باشد.

وی یادآور شد: باید روند چند مرحله‌ای علم، فنآوری، خودکفایی علمی، تولید علم، مرجعیت علمی، تبدیل علم به محصول، دانش بنیانی محصول، ایجاد قدرت رقابت بین المللی و تبدیل آن به ثروت، به خوبی مدیریت شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر این که نباید تنها در عرصه علم به علوم موجود بسنده کنیم، بلکه باید به علوم نوین بپردازیم، افزود: باید به تولید علم سپس مرجعیت علمی به ویژه علوم استراتژیک در جهان برسیم و پس از آن، علم را به محصول های دانش بنیان تبدیل و از آن طریق وارد بازار و عرصه های خارجی نظام شده و در فضاهای ملی و بین المللی نقش آفرین باشیم.

 نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با بیان اینکه متأسفانه از سابق نگاه به علم بیشتر به صورت تئوری بوده، تصریح کرد: باید در عرصه های فنی و حرفه ای کوشش شود که نگاه و بینش فکری دانشجویان به حوزه ها و تولیدات خارجی تبدیل شود و نه یادگرفتن تئوری ها.

وی در ادامه یکی از ویژگی های دانشکده های فنی و حرفه ای را دانش بنیان بودن آنها برشمرد که طی آن علم را به فنآوری و فنآوری را به محصول تبدیل می کنند، ابراز داشت: روند توانمند سازی دانشجویان می تواند به کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، استقلال اقتصادی و سیاسی نظام کمک کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر تاکید کرد: باید نگاه به عرصه های فنی و حرفه ای و آموزش عملی و کارگاهی، رسیدن به خودکفایی، تولید علم و تبدیل به محصول و ثروت و قدرت باشد و این یک پروسه ای است که باید صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha