شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: در عرصه انتخابات همه از جمله کاندیداها، ستادهای انتخاباتی، مجریان و هواداران کاندیداها باید قانونمند باشند و اخلاق انتخاباتی را مراعات کنند و از ریل قانون خارج نشوند.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در دیدار اعضای ستاد انتخابات استان بوشهر، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران را برگزاری سالم انتخابات دانسته و گفت: شاید هیچ نظام سیاسی در جهان به اندازه نظام جمهوری اسلامی ایران در این سطح وسیع با سلامت و عزت، انتخابات برگزار نکرده و این یکی از افتخارات نظام اسلامی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشته اند.

وی ادامه داد: با گذشت 37 سال از عمر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از 40 انتخابات برگزار کرده و این نشان از نگاه اسلامی و تکریم مردم و نگاه به عرصه‌ حضور و مشارکت مردم در خدمت به نظام و ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر افزود: در تمامی انتخابات برگزار شده در طول انقلاب، سلامت، مشارکت جدی مردم و اقتدار نظام مشهود بوده و الحمد الله شرایط طوری پیش رفته که هر انتخابات مایه استحکام و قدرت نظام بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: بسیاری از کشورهای استکباری کوشیده اند که خدشه ای به انتخابات موجود در نظام اسلامی ایران وارد کنند، اما الحمدالله حضور پررنگ شورای نگهبان، مسئولین اجرایی و حضور مردم باعث شده که تمام ترفندهای جهان استکبار به شکست گراییده شود و انتخابات مایه عزت ایران و نظام باشد.

وی یادآور شد: همواره هدایت های مقام معظم رهبری و قبل از ایشان امام راحل، در جهت حضور حداکثری مردم، ایجاد فضا برای حضور حداکثری مردم، اجرای قانونمند انتخابات و بعد از انتخابات نیز پذیرش، قبول و انقیاد به نتیجه مورد تأیید نظام بوده است.

 نماینده ولی فقیه در بوشهر با تأکید بر اینکه در عرصه انتخابات همه باید قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، اظهار داشت: در عرصه انتخابات همه از جمله کاندیداها، ستادهای انتخاباتی، مجریان و هواداران کاندیداها باید قانونمند باشند و اخلاق انتخاباتی را مراعات کنند.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی یعنی هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند، افزود: هر کس اخلاق انتخاباتی را مراعات کند، نشان از بزرگی آن شخص دارد و هر کس مراعات نکند نشان کوچکی آن شخص است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، همچنین، قانون مداری و از ریل قانون خارج نشدن، اخلاق مداری، عدم اسراف در تبلیغات، عدم وعده های غیر مناسب، حضور حداکثری مردم و ایجاد فضا جهت حضور مردم، مدیریت بالا و قانونمند اجرایی و نظارت کارآمد شورای نگهبان را ضروری  خواند.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha