دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسین ملک مکان - فارس

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس، با بیان این که حوزه های علمیه یکی از دو بال علمی کشور هستند،گفت: نقش حوزه های علمیه در "پسا تحریم" نقشی بی نظیر و ارزشمند است.

حجت الاسلام حسین ملک مکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در شیراز اظهار داشت: مکتب مقدس اسلام دینی کامل و جامع  در زمینه های مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی است که این جامعیت شامل اقتصاد نیز می باشد.

وی تصریح کرد: علماء و اندیشمندان حوزه می توانند با بررسی و تحقیق در زمینه اقتصادی دستورات اسلام را استنباط  و به صورت یک قانون ابلاغ کنند که اگر طبق آن عمل بشود نقش حوزه های علمیه نقشی تاثیر گذار و ارزشمند خواهد بود.

استاد حوزه علمیه شیراز با بیان این که علما، مراجع و دانشمندان ما همچون استاد مرتضی مطهری و آیت الله بهشتی با تحقیق و بررسی در مباحث مختلف صاحب نظر شدند، خاطر نشان کرد: اندیشمندان حوزه می توانند با همکاری دانشگاه ها و تکنولوژهای نوین روز در زمینه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی صاحب نظر بشوند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای اجرای برجام اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای مهم اجرای برجام این بود که جمهوری اسلامی به مجامع بین المللی ثابت کرد، اهل گفتگو، مذاکره و منطق است.

حجت الاسلام ملک مکان ادامه داد: در شرایط کنونی همه وظیفه داریم با همدلی و همکاری بیش از پیش  برای توسعه و پیشرفت کشورمان تلاش کنیم و نگذاریم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی به اهداف خود برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha