جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعر فاطمی

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری جشنواره ملی شعر فاطمی با عنوان «سرای مهر» در شیراز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام حمید مقامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  سبک زندگی اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از اسوه‌های دینی و اسلامی و نیز با  تأسی  از فرمایشات مقام معظم رهبری جان تازه‌ای  در جامعه اسلامی گرفته است.

دبیر نخستین جشنواره ملی شعر فاطمی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) علی‌رغم اینکه زندگی بسیار کوتاهی داشتند اما الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی و علوی ایشان برای ما بسیار مغتنم و ارزشمند خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز کرد: به نظر می‌رسد زبان هنر و شعر برای بیان سبک زندگی فاطمی بسیار زیبا خواهد بود به‌ویژه در شهر شیراز که مهد هنر و ادب ایران زمین است.

وی خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به زندگی اسلامی ایرانی نیاز به مؤلفه‌های بسیاری است که مهم‌ترین آن توجه به سیره ائمه اطهار (ع) است.

حجت‌الاسلام مقامی تصریح کرد: برای شرکت در این جشنواره تمامی شاعران  می‌توانند دریافت‌های ذهنی و عقیدتی خود را با موضوع تبیین ابعاد شخصیت مادرانه وهمسرانه حضرت زهرا (س)  و توصیف دلنشین ترین خانه عالم  سرای مهر، بیت آسمانی  حضرت امیرالمؤمنین (ع) را در قالب شعر به دبیرخانه جشنواره تا 30 بهمن‌ماه سال جاری ارسال کنند.

وی از حضور شاعران برگزیده کشوری در این جشنواره خبر داد و گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.mahanfestival.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha