شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد علی پوربدخشان

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت با اشاره به شرکت ۱۶۰۰ نفر در دوره های آموزشی این موسسه، از برگزاری دهمین همایش علمی با موضوع "وحدت مسلمانان و حرکت های راهبردی"، در مشهد خبر داد.

حجت الاسلام محمد علی پوربدخشان، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» با معرفی مؤسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت، گفت: این موسسه در سال 1379 به منظور آشنایی بیشتر دانش پژوهان علوم دینی به مبانی فقهی و کلامی مذاهب اسلامی با گرایش تخصصی امامت و ولایت و نیز پاسخ به پرسش های آنان نسبت به مکتب تشیع و دیگر مذاهب اسلامی و با هدف نشر فرهنگ اهل بیت(ع) از طریق آموزش و پژوهش حوزویان، دانشگاهیان و فرهنگیان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه در شهر مقدس مشهد اولین مرکز تخصصی و پاسخگویی به سئوالات و شبهات دیگر مذاهب اسلامی نسبت به باورهای تشیع است، اظهار داشت: با توجه به این امر، این موسسه با سیاستگذاری و اشراف آیت الله سیدان و با استفاده از استادان برجسته حوزه های قم و مشهد، در سطح گسترده ای نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مستمر در طول سال اقدام می کند.

حجت الاسلام پوربدخشان افزود: هم اکنون نوزدهمین دوره آموزشی این مؤسسه در حال برگزاری است و بالغ بر 1600 نفر در دوره های مؤسسه شرکت کرده اند.

 مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت در ادامه به برگزاری دهمین همایش علمی این موسسه با موضوع "وحدت مسلمانان و حرکت های راهبردی"، افزود: مؤسسه بیان معرفت هر ساله فراخوان مقاله با موضوعات مرتبط با مبانی امامت و ولایت را به منظور ایجاد فرصتی برای انتشار آثار مؤلفان و پژوهشگران اهل قلم و دانش آموختگان این مؤسسه برگزار می کند.

وی با بیان اینکه دهمین فراخوان مقاله با عنوان «وحدت مسلمانان و حرکت های راهبردی» با استقبال خوبی روبرو شد، گفت: در این دوره، موضوعاتی چون جلوه های راهبردی سیره رسول اکرم(ص) در مسیر اتحاد مسلمانان، راهبرد اهل بیت(ع) در جمع بین حقایق و تحفظ بر حریم وحدت و نیز راهکارهای پیشبرد اتحاد مسلمانان در نگاه اهل بیت(ع) فراخوان شد.

مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت با اشاره به موضوعات دیگری همچون همسویی شیعیان سرآغاز وحدت جهان اسلام، موانع آسیب زا به وحدت مسلمانان در روایات شیعه و سنی و اندیشه وحدت اسلام در چالش با باورهای وهابیت، یادآور شد: در مراسم ویژه معرفی مقالات برتر، از آثاری با موضوع های امت واحده از همگرایی تا واگرایی، تفرقه افکنی در میان دست نوشته های سلفیان و نامداران وحدت اسلامی در طول تاریخ نیز تجلیل می شود.

وی زمانبرگزاری همایش را ظهر امروز، یکم بهمن ماه اعلام کرد و گفت: سخنرانی آیت الله سیدجعفر سیدان از علمای مشهد و حجت الاسلام و المسلمین استادی، مدیر شبکه جهانی ولایت(واحد مشهد) و از کارشناس ادیان و مذاهب و نیز اهدای جوایز به نویسندگان مقالات برتر از برنامه های این همایش می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha