شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تشیع انگلیسی

حوزه/ تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی هیچ ربطی به اصل اسلام ناب نداشته و دسیسه ای خطرناک از سوی استکبار است و خطر جدی پیش روی اصل اسلام و آسیبی برای وحدت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علما و روحانیون شیعه و سنی مناطق تلفیقی خراسان رضوی در بیانیه پایانی نشست مشترک دو روزه خود، در مشهد با اشاره به شرایط دردناک امت اسلام و دسیسه استکبار، آورده اند: بحران ها و چالش های بزرگ امروز، آینده جهان اسلام را به طور جدی تهدید می کند؛ لذا بر همگان به خصوص علمای فریقین واجب است که با درک شرایط موجود و حفظ وحدت و همدلی با قلم و قدم توانای خود، نقشه ها و توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام عزیز و مظلوم را با روشنگری در بین افکار عمومی خنثی کرده و بار دیگر دشمنان اسلام را در راه رسیدن به اهداف شوم خود مایوس کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه از شرایط امروز حاکم بر جوامع اسلامی و محکوم کردن افراطی گری در قالب تشیع ساخته و پرداخته انگلیس و تسنن پرورش یافته آمریکا اعلام انزجار و تاسف شده است.

عالمان و روحانیان شیعه و سنی در ادامه این بیانیه با تاکید بر این که به تاسی از رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دشمن اصلی و شماره یک مسلمانان، اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار می باشند، حمایت همه جانبه خود از رهبری های داهیانه آیت الله العظمی خامنه ای در مدیریت عالمانه بحران های امروز جهان اسلام را اعلام کرده اند.

شرکت کنندگان در این نشست در این بیانیه ابراز داشته اند که با هوشیاری و بصیرت خود در جهت حفظ و تحکیم وحدت بین امت اسلامی تلاش و کوشش کرده و در این مسیر تا ناکامی کامل دشمنان اسلام با قلم، قدم و بیان خود از پای نخواهند نشست.

این بیانیه می افزاید: ما علمای شیعه و سنی بر خود لازم می دانیم که در راستای آگاهی سازی افکار عمومی نسبت به نفوذ افراطی گری در جامعه اسلامی نهایت اهتمام و کوشش خود را به کار بندیم.

عالمان و روحانیان فریقین در این نشست اعلام کرده اند که تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی هیچ ربطی به اصل اسلام ناب نداشته و آن را دسیسه ای خطرناک از سوی استکبار جهانی دانسته و گسترش دهندگان آن با هر عنوانی که دارند را مورد تقبیح قرار داده و آن را خطر جدی برای اصل اسلام و آسیبی برای وحدت اسلامی می دانیم.

در بخش پایانی این بیانیه با اشاره به اهمیت و سرنوشت ساز بودن دو انتخابات پیش رو یعنی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، آن را یکی از مصادیق روشن همدلی امت عظیم اسلامی در حمایت از نظام مقدس اسلامی در حمایت از نظام دانسته و از همه مردم خواسته شده تا در این نمایش اقتدار حضور پرشور و باشکوه داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha