پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور اعتدال را رمز دستیابی به موفقیت دانست و تصریح کرد: اعتدال بدان معناست که انسان بتواند وظایف خود را به گونه ای انجام دهد که دیگر وظایف او روی زمین نماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، شامگاه سه شنبه در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با اشاره به موضوع انس با قرآن، گفت: انس با قرآن برای طلاب لازم است تا بتوانند از این ارتباط با خداوند متعال نورانیت زندگی خود را به دست آورند و زندگی خود را بر مبنای توصیه های قرآنی پیش ببرند.

وی در ادامه به بررسی واژه «اعتدال»پرداخت و ابراز داشت: اعتدال بدان معناست که انسان بتواند وظایف خود را در زندگی به گونه ای انجام دهد که دیگر وظایف او روی زمین نماند، یعنی در کنار درس خواندن، تفریح خود را نیز داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در ادامه بر داشتن تمرکز در زندگی تاکید کرد و بیان داشت: در حوزه علمیه کارگاه های تمرکز و مدیریت تحصیلی در برنامه وجود دارد و به طلبه آموزش داده می شود تا بتواند تمرکز کافی را در حین درس خواندن داشته باشد؛ ذهنی که با فعالیت هایی همچون حضور در فضای مجازی پر شده باشد، متمرکز کردن آن دشوار است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی همچنین به برخی برنامه های معاونت تهذیب در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره مطالعاتی شهید مطهری، دوره های قرآنی نظیر تفسیر و حفظ، دوره ضیافت ملکوت، مشاوره و برنامه های خانواده و همچنین اردو از جمله برنامه ها است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در پایان این دیدار به سئوالات طلاب نیز پاسخ داد.

انتهای پیام

  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha