سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این مطلب که نظارت بر تلبس طلاب، با برخی خسارت ها مقابله می کند، گفت: لازم است مسؤلین مربوطه همکاری های بیشتری با مراجع و علما داشته باشند تا سوء استفاده از این لباس کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه بر ضرورت تقویت و راه اندازی درس های اخلاق تأکید کردند و گفتند: امروز بیش از گذشته ضرورت مباحث اخلاقی احساس شده و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

ایشان با تأکید بر پیگیری جدی امور تهذیبی و اخلاقی طلاب جدیدالورود، ابراز داشتند: نباید اخلاق و تهذیب را جدای از مسائل علمی دانست؛ چراکه این نوع تفکرات، خسارات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با ابراز نگرانی از برخی رفتارها و مشکلات طلاب، اظهار داشتند: امروز شاهد برخی رفتارها هستیم که با ذی طلبگی تناسب نداشته و حتی در بعضی مواقع، قدر و منزلت لباس روحانیت را رعایت نکرده و رفتارهایی از آنان رخ می دهد که شئون روحانیت را زیر سوال می برد.

این استاد درس خارج حوزه با بیان این مطلب که نظارت بر تلبس طلاب، با برخی خسارت ها مقابله می کند، خاطرنشان ساخت: لازم است مسؤلین مربوطه همکاری های بیشتری با مراجع و علما داشته باشند تا سوء استفاده از این لباس کمتر شود.

معظم له با تأکید بر اینکه باید با طلاب خاطی به صورت محترمانه صحبت کرد و تذکر داد، تصریح کرد: یکی از کارهای خوب علمای سلف، صحبت و تذکر محترمانه بود که جذب و اثرگذاری، دو فایده مهم این کار بوده است.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha