یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسین ربانی، استاد حوزه علمیه کرمانشاه

استاد حوزه کرمانشاه گفت: دشمنان قسم خورده اسلام برای تضعیف اسلام هر روز به دنبال شیوه هایی جدید بوده و با ترویج اخبار ضد اسلام، فرهنگ به ظاهر بزک کرده خود را در جوامع اسلامی تبلیغ می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه، کارگاه دو روزه رابطین فرهنگی با حضور 120 فعال فرهنگی در مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین ربانی، استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه با حضور در جمع رابطین فرهنگی انتخاب راه دین را امری کاملأ عقلانی و منطقی دانست و عنوان داشت: انبیاء الهی همواره انسان ها را به اعمال صالح سفارش کرده و از گناهان بازداشته اند لذا با توجه به عواقب اعمال خیر و شر، انسان ها دارای اختیار بوده و می توانند راه خدای سبحان یا هوای نفس و شیاطین را انتخاب کنند.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: گناهکاران و دشمنان دین اسلام همواره مؤمنان را مورد تمسخر خود قرار می دهند لذا بندگانی که از مسیر الهی منحرف نشوند، به سعادت ابدی خواهند رسید.

وی افزود: ریشه های دین در نهاد هر انسان و بشری نهفته است لذا فطرت انسان گاهی دچار غبارزدگی شده و مانع رشد و تعالی انسان ها می شود پس با توجه به دستورات الهی فطرت خود را تحت تاثیر قرار داده و سبب شکوفایی آن گردیم.

حجت الاسلام ربانی دین اسلام را دارای امتیازات فوق العاده ای دانست و اظهار داشت: دین خدا مقدس بوده و جامعیت دارد، خدای سبحان دستور و برنامه زندگی انسان ها را به طور دقیق بیان فرموده و سعات و خوشبختی مردم در قبال تمسک به قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رابطین فرهنگی باید امتیازات دین اسلام را برای مردم تشریح کرده و عواقب عدم شناخت دین اسلام را بازگو کنند قطعأ انسان ها با اختیاراتی که خداوند متعال به آن ها داده است مسیر روشن و سعادت بخش الهی را انتخاب خواهند کرد.

وی یادآور شد: دشمنان قسم خورده اسلام برای تضعیف اسلام هر روز به دنبال شیوه هایی جدید بوده و با ترویج اخبار ضد اسلام، فرهنگ به ظاهر بزک کرده خود را در جوامع اسلامی تبلیغ می کنند در صورتی که هر فرهنگی، به جز فرهنگ اسلامی، انسان را به منزل نجات و مقصود نخواهد رساند.

حجت الاسلام ربانی خاطر نشان کرد: رابطین فرهنگی باید علاوه بر اینکه از شیوه های سنتی غافل نشده، با استفاده از روش نوین دین اسلام را تبلیغ کرده و شبهات دینی مردم را در مناطق محروم برطرف کنند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: رابطین و فعالان فرهنگی که دغدغه دین دارند از هر امری در راستای ترویج دین فروگذار نباشند، باز بودن  همیشگی درب مساجد و به گرمی پذیرفتن درخواست ها و سوالات شرعی مردم نمونه ای از فعالیت رابطین فرهنگی در این عرصه است.

وی اظهار داشت: رابطین فرهنگی باید روحی عظیم و قلبی رئوف داشته باشند و همراه با اخلاقی اسلامی پاسخگوی مردم روستا و مناطق محروم در راستای اشاعه دین مبین اسلام باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha