جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سجودی معاون آموزش حوزه قم در هم اندیشی سالانه اساتید مدرسه علمیه  مهدی موعود(عج) قم

حوزه/ دومین جلسه «هم اندیشی سالانه اساتید مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)» امروز با حضور معاون آموزش حوزه علمیه استان قم در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سجودی در دومین جلسه هم اندیشی سالانه اساتید مدرسه علمیه  مهدی موعود(عج) قم با بیان این که بحث نظام آموزشی در حوزه یکی از دغدغه های مهم بزرگان حوزه است گفت: همه به فکر این نظام آموزشی اند و کارشناسان خوبی در این رابطه در حال  فعالیت اند و به ارائه نظرات خود برای رفع دغدغه می پردازند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم ادامه داد: دو سالی است که در سه مدرسه قم، نظام جدید آموزشی در حال اجرا است و هم اکنون نظام جامع آموزشی هم در حال تدوین است.

وی با بیان این که  در حال حاضر حوزه باید طوری عمل کند که همه مباحث معارفی به اجرا در بیایدگفت:  انتظارات از گروهای معارفی و نیازهای جامعه از حوزه زیاد است، باید طوری برنامه ریزی کرد که همه چیز یکسان پیش برود و در عین حال طلاب هم از جامعیت علمی برای پاسخگوی به نیازهای جامعه آمادی لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سجودی با بیان این که متقاضی استاد در مدارس علمیه قم زیاد است، افزود: در حال حاضر 42 مدرسه علمیه در قم وجود داردو اساتید زیادی نیز در قم حضور دارند در حالی که مدارس  استانها  از کمبود استاد رنج می برند.

تشویق مردم به حضور در انتخابات از مهمترین وظیفه طلاب است

در ادامه حجت الاسلام عبد الرضا محمودی در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب و دهه فجر یکی از مهمترین نعمت های خدای رضوان به مردم متدین و شهید پرور ایران بوده است.

مدیرمدرسه مهدی موعود(ع) به مسئله انتخابات و وظیفه طلاب اشاره کرد و بیان داشت: یکی از وظائف مهم حوزه در این عرصه حضور بسیار جدی در صحنه انتخابات و ترغیب و تشویق مردم به حضور پرشور در صحنه انتخابات می باشد.

حجت الاسلام محمودی به برنامه های در حال اجرای این مدرسه هم اشاره کرد و افزود: ترغیب استاد برای حضور طلاب درکارگاه های آموزشی، حضور و ترغیب طلاب در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری، ترغیب طلاب به حضور جدی تر در مباحثه و توجه اساتید به مباحث اخلاقی از جمله آن برنامه است.

مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) اظهار داشت: مسئله اخلاق از موضوعات مهم حوزه است و این امر می طلبد توجه بیشتری به بحث اخلاق شود.

در ادامه این هم اندیشی اساتید این مدرسه به ارائه نقطه نظرات خود درباره اهمیت به مباحثه، قانون مند شدن رتبه بندی اساتید و توجه به وحدت فکری در مدیریت مدرسه و حمایت از اساتید پرداختند.

انتهای پیام:40/313

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha