جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زن در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای

خواهران طلبه باید رهبر معظم انقلاب را زینب وار حمایت کنند و نباید اجازه دهند که این رهبر تنها بماند و اندیشه های ناب ایشان که همگی بر اساس و معیار قرآن وسنت الهی معصومین(ع) است را برای جوانان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمدی پیش از ظهر امروز در نشست علمی «شخصیت و جایگاه زن در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای»که  در موسسه آموزش عالی  بنت الهدی وابسته به جامعه المصطفی در قم برگزارشدگفت: یکی از ظلم هایی که در جاهلیت مدرن بر علیه زنان انجام داده اند، ستم کردن به قشر مظلوم زن است؛ آنها به اسم حقوق آزادی و حقوق زنان به ظلم کردند.

وی افزود: زنان نباید تصور کردند که برای رسیدن به جایگاه در جامعه حتما باید با آرایش خود را به جامعه ارایه دهد؛ غرب به زن القا می کند که اگر زنان وسیله التذاذ مردان شوند پسندیده می شوند ولی این آزادی در واقع اسارت زن است.

این  نویسنده حوزه گفت: یکی از ظلم هایی که غرب در جاهلیت مردم بر علیه مردم انجام داده است خشونت علیه زنان است؛ امام خامنه ای در سال 66 بیان کردند که یک سوم زنان دنیا از دست مردان در دنیای غرب کتک می خورند که این مساله واقعا شگفت آور است که غربی ها چگونه با زنان رفتار می کنند.

نویسنده کتاب شخصیت و جایگاه زن در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای اظهارکرد: در کشورهای غربی از جمله آمریکا آمارهای وحشتناکی در خصوص سواستفاده از زن وجود دارد؛ 20 درصد از زنان که به کلینیک های درمانی در آمریکا رجوع می کنند به دلیل خشونت های مردان بوده است.

وی گفت: چه تفاوتی بین مردانی که دختران خود را در جاهلیت اول خاک می کردند و مردانی که زنان خود را این چنین آزار می دهند؛ آنها این چنین مقام زن را تنزل داده اند و با تعجب ما را متهم می کنند.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکید بسیاری به صاحب نظران داشته اند که در زمینه مقام زن پژوهش کنند زیرا اگر مساله زن در ایران پژوهش شود، خدمتی به زنان در جامعه جهانی است.

این محقق حوزه بیان کرد: باوجود اینکه رهبر انقلاب در راس نظام قرار دارد ولی مظلوم ترین فرد این جامعه است زیرا اندیشه های ناب و مترقی ایشان کمتر در بین مبلغان و دانشجویان و مراکز علمای کاربردی شده است.

وی گفت: خواهران طلبه باید رهبر معظم انقلاب را زینب وار حمایت کنند و نباید اجازه دهند که این رهبر تنها بماند و اندیشه های ناب ایشان که همگی بر اساس و معیار قرآن و سنت الهی معصومین(ع) است، برای جوانان تبیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha