جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید محسن شفیعی

حوزه/ ما حضور شهدا را در متن زندگی و حرکت رو به‌ جلوی جامعه درک کرده‌ایم؛ همه خانواده‌های شهدا اذعان دارند که شهیدشان زنده است و در جریان زندگی آن‌ها حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، عصر امروز در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار منور شهدای دوران انقلاب شهرستان اهواز، که با عنوان «مهمانی لاله‌ها» برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری ششمین روز دهه مبارک فجر به «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت»، عنوان کرد: این عنوان بخشی از شعاری است که ملت ایران در دوران انقلاب آن را یک‌صدا فریاد می‌زد.

وی ادامه داد: «تنها راه سعادت؛ ایمان، جهاد، شهادت» شعاری بود که ملت را در دوران طولانی 15 سال مبارزه روبه‌جلو هدایت کرد و در آخر ملتی که شهادت را راه سعادت می‌دانست مبدأ تحولاتی بزرگ شد، به طوری که 2500 سال سلطه شاهنشاهی و سلطنت طاغوتی و شیطانی در برابر این شعار فروریخت و شاهد بودیم آنجا که شهادت به میدان آمد، هیچ نیرویی تاب مقابله نداشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان افزود: انقلاب اسلامی در 22 بهمن معلول آن بود که وقتی در 21 بهمن از سوی رژیم شاه حکومت‌نظامی اعلام شد، امام بیانیه دادند و آن را غیرقانونی و غیرشرعی اعلام کردند، بنابراین مردم در تهران به خیابان‌ها آمدند، جامه‌ها را از روی سینه کنار زدند، در برابر طاغوت ایستادند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ طاغوت به زیر آمد و در 22 بهمن نور بر ظلمت غلبه کامل پیدا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی، خاطرنشان کرد: زمانی که در 31 شهریور 59 رژیم بعثی عراق به نیابت از استکبار به میهن اسلامی یورش آورد، امام خمینی(ره) فرمودند "تکلیف ما را سیدالشهدا(ع) معین کرده است"؛ ما همانند اباعبدالله(ع) در این جنگ وارد و مثل حضرت از آن خارج می‌شویم.

وی افزود: اگرچه ملت ما در 8 سال دفاع مقدس هزاران شهید تقدیم کرد، اما در نهایت این دشمنان بودند که در برابر اراده مردم شهیدپرور ایران اسلامی تسلیم شدند و سربلندی برای ملت ما به ثمر آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "چه کوته‌نظرند آن‌ها که می‌گویند ما به ازای شهادت جوانان عزیزمان، شهرها و مرزها را آزاد کردیم، درحالی‌که ما به‌ واسطه شهادت به عوالم بالا راه پیدا کردیم و برای ما امکان فهم معارفی ممکن شد که در طول تاریخ برای پیشینیان مقدور نشد"، اضافه کرد: ما حضور شهدا را در متن زندگی و حرکت رو به‌ جلوی جامعه درک کرده‌ایم؛ همه خانواده‌های شهدا اذعان دارند که شهیدشان زنده است و در جریان زندگی آن‌ها حضور دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان افزود: دفاع مقدس به پایان رسید، اما وقتی استکبار نقشه و طرح جدیدی به نمایش گذاشت و اعتقادات و اماکن متبرکه و عتبات عالیات را مورد تهدید قرارداد، این عنصر شهادت بود که خود را نمایاند و مردانی برومند حرکت کردند و گفتند اگر قرن‌ها خطاب به یاران اباعبدالله(ع) « يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِيما» خطاب کردیم امروز فرصت نمایش آن آزمون بزرگ است.

وی تصریح کرد: ایمان و یقین داریم همان عنصر شهادت که 22بهمن57 و پیروزی 8سال دفاع مقدس را رقم زد در این میدان هماوردی جدید نقش‌آفرین است و ایمان را بر کفر غلبه خواهد داد؛ دنیا نظاره می‌کند که تنها راه سعادت ایمان و جهاد مبتنی بر ایمان و شهادتی خواهد بود که عاقبت جهاد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی در پایان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «جمهوری اسلامی ودیعه بزرگ الهی در دست ملت ایران است»، گفت: ما موظف به تکریم و تجلیل شهیدان و استمرار راه ایشان هستیم و تا جان در بدن داریم از این امانت صیانت خواهیم کرد تا روزی که به دست رهبر و سکان‌دار و مقتدای اصلی آن یعنی حضرت حجت(عج) متصل گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha