جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انقلاب اسلامی ایران

حوزه / بیستم بهمن عده ای از افراد گارد شاهنشاهی برای انتقام از همافران نیروی هوایی که به مردم پیوسته بودند به آنها حمله ور شدند و مردم به حمایت از همافران شتافتند شب تا سحر جنگ ادامه داشت و صبحگاهان رمقی برای گارد باقی نماند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در 21بهمن دولت از ساعت چهار بعد از ظهر حکومت نظامی اعلام کرد تا آخرین نقشه برای سرکوب قیام به اجرا درآید و امام دستور داد مردم به خیابان بیایند. شاید هیچ کس نمی دانست که این آخرین فرمانی است که اگر اجرا شود. عمر شاهنشاهی در ایران به پایان خواهد آمد. گویی خداوند ته رنگ ترس را نیز از اعماق دل مردم برداشته بود تا اراده مردم محقق گردد. وقتی مردم به خیابان ها سرایز شدند نمی توانستند بیکار بمانند؛ لذا خود به خود دست به کار فتح پادگان ها شدند و پیکره ارتش که گویی برای چنین لحظاتی روزشماری می کرد با مردم همکاری صمیمانه نمود و دیگر هیچ امکانی برای سرکوب قیام باقی نماند و خداوند این گونه و با چنین سرعتی اراده مردم را برای پیروزی قطعی محقق ساخت.

22بهمن با تصرف صدا و سیما به دست مردم، پیروزی کامل شد و فصل جدیدی از تاریخ ایران آغاز گردید.

رهبر انقلاب می دانست اگر در اولین فرصت دست به نهادسازی نزند، آرمان های یک ملت محقق نخواهد شد و حاصل همه فداکاری ها عقیم خواهد ماند، لذا ضمن تاسیس نهادهای انقلاب مانند کمیته های مردمی جهادسازندگی بنیاد مسکن ،کمیته امداد و سپاه پاسداران در اولین فرصت ممکن دستور داد همه پرسی در مورد ماهیت نظام

 آتی انجام شود و 49 روز بعد از پیروزی انقلاب نظام حکومتی ایران به پیشنهاد ایشان و تصویب ملت ایران در روز دوازدهم 1358 جمهوری اسلامی ایران تعیین گردید و برای اولین بار در تاریخ بشر یک انقلاب پیروزمند حتی اصل خود را نیز به همه پرسی گذاشت تا امر به هیچ کس پوشیده نماند که در اندیشه امام یک نظام سیاسی خدامحور به تمام معنا باید مردم سالار باشد و احاد ملت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خویش شرکت فعال داشته باشند. جمله زیر دلالتی روشن بر این معناست: »تاسیس حکومت جمهوری اسلامی، غایت آمال همه مسلمین، غایت فرمان خدای تبارک و تعالی است.»

روز چهارم فروردین امام خمینی طی پیامی 212 کلمه ای خطاب به ملت ایران نوشتند:

در این موقع بسیار حساس که سرنوشت کشور و اسلام عزیز تعیین می‌گردد، هموطنان عزیز با شوری بیشتر از گذشته در رفراندم شرکت نمایند. امروز اهمال در شرکت در رفراندم و سردی و سستی در این امر حیاتی، موجب هدر رفتن خون شهیدان و به تباهی کشیدن کشور و اسلام عزیز است. دوستان آگاه من! روز رفراندم موقع نتیجه گرفتن از زحمات چندین ساله است.

آنچه لازم است تذکر دهم شرکت زنان مبارز و شجاع سراسر ایران در رفراندم است. زنانی که در کنار مردان بلکه جلوتر از آنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته‌اند، توجه داشته باشند که با شرکت فعالانه خود، پیروزی ملت ایران را هر چه بیشتر تضمین کنند. شرکت در این امر برای مرد و زن از وظایف ملی و اسلامی است.

شما همه آزادانه به هر چه می‌خواهید رأی بدهید. من خودم به «جمهوری اسلامی» رأی می‌دهم و تقاضای برادرانه از شما دارم که به من در این امر اسلامی کمک کنید. و لازم است جوانان غیور از توطئه و خیانت در آرای مردم جلوگیری کنند و از صندوقهای آرا با امانت حفاظت کنند.

امام خمینی برای نسل سوم:حجت الاسلام سیدعلی قادری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha