سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جلوگیری از عضو اتحادیه اروپا به غزه

رژیم صهیونیستی به مارتینا اندرسون، نماینده اتحادیه اروپا که به همراه هیاتی از پارلمان اروپایی برای رابطه با فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی رفته بود، اجازه ورود به نواره غزه را نداد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از derryjournal.com، رژیم صهیونیستی به مارتینا اندرسون، نماینده اتحادیه اروپا که به همراه هیاتی از پارلمان اروپایی برای رابطه با فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی رفته بود، اجازه ورود به نواره غزه را نداد. این چهارمین باری است که ارتش اسرائیل جلوی ورود هیات‌های بین‌المللی به غزه را می‌گیرد.

خانم اندرسون در خصوص  این اقدام اسرائیل به خبرنگاران گفت: من تصمیم مسئولین اسرائیلی در جلوگیری از ورود هیات بازدید به غزه، آن هم برای چهارمین بار را به شدت محکوم می‌کنم. من در سفر 4 روزه خود به هدف یافتن حقیقت درباره اتفاقات غزه و کرانه باختری در راس هیاتی از جانب اتحادیه اروپا به این مناطق وارد شدم. هدف از بازدید این هیات دسترسی به وضعیت موجود و تاثیر سیاست‌ها و برنامه‌های کمکی سازمان اتحادیه اروپا بر زندگی فلسطینیان بوده است. و با وجود اینکه ما به طور واضح اعلام کردیم که هدف این هیات تنها بررسی مسائل اجتماعی، اقتصادی و انسانی بوده است اما آنها باز هم مانع ورود ما شدند.

اندرسون در ادامه سخنانش گفت: الان زمان آن رسیده که پارلمان اروپا علیه اسرائیل به خاطر جلوگیری از ورود هیات‌های ارسالی واکنش محکمی نشان دهد. این غیرقابل پذیرش است که یک هیات رسمی اتحادیه اروپا اجازه ارزیابی وضعیت تخریب شده و  انسانی غزه را پیدا نمی‌کند و زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا برای ورود بدون مانع به این مناطق اصرار ورزد. مسئولین اسرائیلی نیز نباید در این توهم باشند که عدم اجازه ورود هیات اتحادیه اروپا به نوار غزه برای آن‌ها هیچ گونه تبعاتی به همراه نخواهد داشت.

اندرسون در پایان سخنانش گفت: اگر اسرائیل تصور می‌کند با جلوگیری از ورود نمایندگان اتحادیه اروپا می‌تواند این حقیقت را از چشم جهانیان پنهان کند که ساختمان‌های ساخته شده در غزه با بودجه اتحادیه اروپا را تخریب کرده و دیگر اقدامات سرکوب گرانه علیه مردم فلسطین انجام داده، کاملا در اشتباه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha