جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام غفوری - تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به رویکرد افزایش کیفیت در پذیرش حوزه گفت: حوزه علمیه تهران در این زمینه از پتانسیل مراکز دینی و مذهبی چون مساجد بهره خواهد برد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»با اشاره به قرار گیری در زمان پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور، برنامه ریزی برای افزایش کیفیت پذیرش را از برنامه های اصلی حوزه تهران عنوان و اظهارداشت: در نظر داریم برای ارتقاء گزینش از پتانسیل مجموع مراکز دینی و مذهبی که با حوزه در ارتباط هستند بهره ببریم.

وی با تاکید بر نقش مساجد و ائمه جماعات در تقویت حوزه های علمیه  افزود:  مساجد یکی از مراکز مهم دینی هستند که ارتباط خوبی با جوانان دارند لذا ما برای نیل به اهداف خود در افزایش کیفیت پذیرش، به ائمه جماعات اعلام کردیم که هرکدام دو نفراز جوانان با استعداد و فعال که علاقه مند به تحصیل در حوزه باشند را شناسایی و برای ورود به حوزه معرفی کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران، با اشاره به فعالیت قریب به 2500 مسجد در تهران  عنوان داشت: اگر هر امام جماعت در هر مسجد حداقل دو نفر را از بین بچه های مسجد برای حوزه شناسایی کند، ما با سرمایه مسجد یک جمعیت ٥ هزار نفری را برای  پذیرش حوزه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر شناسایی افراد مستعد و توانمند برای ورود به حوزه یادآور شد: امروز نباید ما صرفا منتظر ثبت نام افراد باشیم بلکه باید آنها را شناسایی و برای ورود به حوزه تشویق نماییم .

این استاد حوزه  خاطرنشان کرد: البته ما برای نیل به اهداف خود از پتانسیل دیگر مراکز چون مدارس امین هم استفاده خواهیم کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha