دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجلس ختم محمد المختار المهدی

حوزه / یحیی حلبوش دبیر جبهه‌ی علمای الأزهر با احمد الطیب شیخ الازهر در مجلس عزای دکتر محمد المختار المهدی، رئیس فقید مجمع قانونی مصر و عضو هیئت علمای بزرگ مصافحه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جبهه علمای الازهر که گاهی در رسانه های داخلی به اشتباه همان الازهر معرفی می شوند، یک تشکل معارض و مخالف الازهر در مصر است که رویکردی متفاوت با الازهر و مشیخة الازهر دارد.

جبهه علمای الازهر رویکرد سیاسی اجتماعی اش، بروز بیشتری از الازهر داشته و مشی آرام الازهر را قبول ندارد. جبهه علمای الازهر همواره از اجتماعات سیاسی حمایت می کرد حال آنکه الازهر و شیخ احمد الطیب، دست به عصا بوده و از زمان انقلاب مصر تا به الان همین رویکرد را ادامه داده اند. از حیث رویکرد بین المللی نیز، الازهر مصر تا حدی به وحدت اسلامی و گفتگوی ادیان معتقد و ملتزم است اما جبهه علمای الازهر در این زمینه از خود تندی نشان داده و رسما علیه شیعیان موضعگیری می کند و اساسا علاقه ای به گفتگوی مذهبی ندارد.

این دو تشکل دینی در مصر، معمولا در حالت تنازع با یکدیگرند و در بهترین حالت، کاری به یکدیگر ندارند و بعد از سقوط اخوانی ها، جبهه علمای مصر به عنوان یک تشکل منحله اعلام شد اما یک مراسم ختم در مصر باعث شد که رهبران این دو تشکل با هم دیدار و مصافحه کنند.

یحیی حلبوش دبیر جبهه‌ی علمای الأزهر با احمد الطیب شیخ الازهر در مجلس عزای دکتر محمد المختار المهدی، رئیس فقید مجمع قانونی مصر و عضو هیئت علمای بزرگ مصافحه کرد.

حلبوش در این مراسم و در حضور شیخ الأزهر سخنانی را در رثای آن مرحوم ایراد کرد.

همچنین در این مراسم دکتر شوقی علام مفتی جمهوری و دکتر حسن الشافعی عضو هیئت علمای بزرگ مصر حضور یافتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha