دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 372553
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
سمینار محراب مسافر

حوزه/ سمینار محراب مسافر با رویکرد آموزشی و کاربردی و تجلیل از متولیان نمازخانه‌های برتر مجتمع‌های گردشگری در قم برگزار می شود.

محمد گنج خانلو در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه این سمینار در مجتمع شهر آفتاب برگزار می شود، اظهار کرد: در این سمینار یک روزه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور سخنرانی می کنند.
وی افزود: این سمینار در دو بخش کارگاه ‌های آموزشی و کاربردی در جهت ارتقای سطح دانش وآگاهی مدیران مجتمع های گردشگری و تجلیل از متولیان نمازخانه ها و خادمان اربعین از ساعت 9 صبح الی 16 برگزار می شود.
 رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری ادامه داد: استاندارد سازی، آگاه سازی مدیران و متولیان نمازخانه ها با مباحث فرهنگی و دینی، ایجاد رقابت مثبت بین تاسیسات گردشگری و ترغیب سرمایه گذاران و خیرین به توسعه نمازخانه های بین راهی و الگوسازی استان قم در سراسر کشور از جمله اهداف برگزاری این سمینار است.
گنج خانلو با اشاره به فعالیت 128 مجتمع گردشگری و واحدهای پذیرایی بین راهی در این استان گفت: در این سمینار مدیران و متولیان نمازخانه های این تاسیسات حضور خواهند داشت.
وی افزود: توسعه و تجهیز نمازخانه های تاسیسات گردشگری در این استان با توجه به جایگاه استان قم به عنوان یک شهر زیارتی و مذهبی ضروری است و به صورت جد در حال پیگیری است تا آنگونه که در شان زائران است خدمات ارائه شود.
وی به تشکیل انجمن خیرین نمازخانه ساز اشاره کرد و گفت: انجمن خیرین نمازخانه ساز در کشور تشکیل شده و در استان قم نیز امیدواریم با راه اندازی این انجمن بتوانیم از ظرفیت های خیرین و سرمایه گذاران در احداث و تجهیز نمازخانه ها استفاده کنیم.

گنج خانلو با اشاره به نقش مهم روحانیون در برپا سازی نمازهای جماعت بین راهی بیان کرد: در این زمینه باید ترتیبال به شکلی اتخاذ شود که طلاب بتوانند این رویه را در پیش گیرند و با برپای نماز های جماعت بین راهی این فصیلت مقدس را در سراسر کشور اجار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha