چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حورا صدر در  همایش گفت وگو برای زندگی

حوزه/امام موسی صدر از بزرگترین مبلغان وحدت گرایی بین ادیان الهی بود؛ ایشان گفتگو را در جوامع اسلامی تکریم کردند که این کار باید در همه سطوح اجرا شود..

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حورا صدر دختر امام موسی صدر امروز در همایش گفت وگو برای زندگی ( بررسی تجربه امام موسی صدر ) که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شدگفت: سی ام بهمن ماه سالروز حضور امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین مسیحیان در لبنان بود؛ زیرا اولین باری بود که یک روحانی مسلمان یکی از مناسک مسیحیان را اجرا کرد.

وی افزود: امام موسی صدر از بزرگترین مبلغان وحدت گرایی بین ادیان الهی بود؛ ایشان گفتگو را در جوامع اسلامی تکریم کردند که این کار باید در همه سطوح اجرا شود.

صدر بیان کرد: گفتگو تفننی روشنفکرانه نیست، بلکه باید یک اصل نهادینه شده در همه امور جامعه باشد؛  باید روزی به نام گفتگو در تقویم رسمی خود ثبت کنیم تا عملکرد یک ساله خود را در این عرصه ثبت و ضبط کنیم.

وی گفت: می توانیم این روز (30 بهمن) را که امام موسی صدر منسک روزه را در کلیسای کپوشین مسیحی اجرا کرد به عنوان روز گفتگو ثبت کنیم.

دختر امام موسی صدر خاطرنشان کرد: گفتگو جوهر اعمال و رفتار امام موسی صدر بوده است؛ ارتباط و همکاری و همفکری با اعضای خانواده تا جامعه بیرونی و حتی گفتگو با سایر فرق و ادیان در جهت کاهش خصومت ها و بیشتر شدن مودت و برادری عقیده قلبی ایشان بود.

وی افزود: غیر از گفتگو راه دیگری برای شناخت طرفین و برداشتن دشمنی و فاصله ها وجود ندارد؛ ایشان گفتند که صرف آشنایی مذاهب با هم، بهترین وسیله برای ایجاد باور و اطمینان کامل و محبت صادقانه بین آنها است.

صدر بیان کرد: اگر به هشدارهای امام موسی صدر توجه می شد و این فاصله ها برداشته می شد و حتی ایشان ربوده نمی شد و این همه مشکل در بین مسلمانان به وجود نمی آمد.

رئیس موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر گفت: اگر حرکت های وحدت بخش امام موسی صدر ادامه می یافت شاید آتش فتنه این چنین سرزمین های اسلامی را فرا نمی گرفت؛ از هر منظری که می نگریم جای ایشان در این دنیای پرفتنه خالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha