شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران میاندوآب گفت: حجاب و پوشش، سنگر سعادت، پیروزی و رستگاری زنان و جامعه است، که اگراین سنگر آسیب ببیند، عوامل سعادت، پاک زیستی و شرافت آنها فرو می ریزد.

خانم زیبا پرهیزکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش بانوان طلبه در تحکیم بنیان خانواده ، اظهار داشت: آشنایی با معارف اسلامی و ارزش های اصیل دینی می تواند در مسیر بهتر زندگی کردن و رشد معنویت در جامعه موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه حفظ آرامش درخانواده مهم است، افزود: آرامش همسران در کنار یکدیگر، یکی از اهداف مهم ازدواج  است، وجود صفا، یک رنگی و صمیمیت در خانواده، علامت توفیق در زندگی مشترک است.

پرهیزکار با بیان نقش عواطف و درک متقابل در تأمین بهداشت روانی خانواده اذعان داشت: بانوان با یادگیری اصول و مبانی زندگی سالم و احکام زندگی مشترک می توانند این موارد را در زندگی خویش به کار گیرند چراکه داشتن خانواده سالم و پرورش فرزندان از نکات مورد تاکید آیین اسلام است.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) میاندوآب با اشاره به این مطلب که حجاب و پوشش برای بانوان ضامن سلامت روحی و معنوی است، افزود: توجه به حریم عفاف و حجاب به عنوان اصیل ترین سنگر زنان از مهمترین و سودمند ترین قوانین الزامی آفرینش برای آنها درجامعه است، به عبارت روشن تر، حجاب و پوشش، سنگر سعادت، پیروزی و رستگاری زنان و جامعه است، که اگراین سنگر آسیب ببیند، عوامل سعادت، پاک زیستی و شرافت آنها فرو می ریزد.

وی افزود: هر اندازه پایه های اعتقادی، فکری، اخلاقی و رفتاری زن قوی باشد، همان قدر زندگی استحکام بیشتری خواهد داشت.

پرهیزکار با بیان اینکه امروزه زنان در جامعه اسلامی، همراه و همدوش مردان تلاش می كنند، تصریح کرد: هدف از رشد اخلاقیات تلاش برای رسیدن به شکوفایی معنوی و توجه به ارزش های دینی است.

وی با اشاره به انواع حریم ها که بانوان باید رعایت کنند، افزود: حریم خداوند وعدم ارتکاب گناه، حریم عفاف وحجاب وعدم ورود ماهواره و فساد به محیط خانواده حریم اخلاق وعدم ورود دروغ، خیانت و حب نفس ها و... به زندگی و به تبع آن جامعه است.

وی تاکید کرد: روح حاكم بر جامعه باید فرهنگ اسلامی باشد و رسانه ها بخصوص رسانه رسمی حوزه در مسیر فرهنگ سازی نقش های مثبت و موثری ایفا کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha