شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه در جمع اصحاب رسانه

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه افزایش کیفیت در آثار گروه های علمی متفاوت است، گفت: امسال در گروه علوم سیاسی در مقایسه با انتظارات و ظرفیتی که علوم سیاسی در حوزه های علمیه دارد، اثر برگزیده و شایسته تقدیر نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد در حاشیه برگزاری هفدهمین همایش کتاب سال حوزه در جمع خبرنگاران، با بیان این که امسال شاهد افزایش بیش از ده درصدی تولید آثار بودیم، اظهار داشت: همچنین سالانه شاهد افزایش رشد کیفی در آثار هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت در آثار گروه های علمی متفاوت است، تصریح کرد: امسال در گروه علوم سیاسی در مقایسه با انتظارات و ظرفیتی که علوم سیاسی در حوزه های علمیه دارد، اثر برگزیده و شایسته تقدیر نداشتیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به این که گرایش آثار علمی میان رشته ای بین علوم انسانی و اسلامی خیلی خوب بوده، تصریح کرد: حدود 30 درصد آثار برگزیدگان هفدهمین همایش کتاب سال حوزه مرتبط با عرصه علوم انسانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عماد افزود: شاخصه های ما در در عرصه نوآوری، انطباق با نیاز، زبان فرهنگ و زبان دانش مناسب نشان دهنده رشد آثار است.

وی با بیان اینکه امسال در یک جلسه نخبگانی بین شورای علمی کتاب سال، گروه علمی ذی ربط و انجمن علمی مرتبط شاهد بررسی آثار کتب هرگروه بودیم، ابراز داشت:  گزارش اجمالی این جلسه در ویژه نامه همایش به چاپ رسید و گزارش تفصیلی نیز در قالب یک مقاله علمی برای هرگروه انتشار خواهد یافت؛ این مسئله می تواند اطلاعات مبنایی برای شکل گیری تحولات علمی باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه مبنی بر این که تمهیداتی  برای ترجمه آثار برگزیده به زبان های خارجی اندیشیده شده، گفت: برای ترجمه هماهنگی بین ما و فعالان و نهادهای علمی در کشور عراق وجود دارد و آنها مسیر ترجمه آثاری را که ناظر به جامعه علمی عربی و به خصوص عراق باشد، فراهم می کنند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha