یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ هفدهمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ مقام علمی عضو فقید شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در همایش کتاب سال حوزه تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در حاشیه هفدهمین همایش کتاب سال حوزه از شصت سال فعالیت علمی مرحوم آیت الله محمدمهدی آصفی، عضو فقید شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مقام معظم رهبری در عراق تجلیل شد.

حضرت آیت الله سبحانی در بخشی از سخنان خود به تجلیل از مقام علمی آیت الله آصفی پرداختند و ابراز داشتند: ایشان ار دوستان بنده و دارای ویژگی های خاصی بود و همواره آثاری را نوشت که کمبود آنها محسوس بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آثار آیت الله آصفی همواره براساس نیازهای روز بود، تصریح کردند: این عالم دینی بحث های مهمی در خصوص امامت داشتند.

تصریح می شود؛ از آیت الله آصفی کتاب های متعددی که بیشتر به زبان عربی هستند، به جای مانده؛ برخی از این آثار به زبان های دیگر از جمله انگلیسی، فارسی و اردو ترجمه شده اند؛ همچنین بیش از ۳۷ مقاله علمی از سوی ایشان منتشر شده است.  

ملکیة الارض فی الاسلام، فی رحاب القرآن، در آینه وحی (ترجمه در چهارده جلد)، الاجتهاد و التقلید و سلطات الفقیه و صلاحیاته، الاصر و الاغلال، الامة الواحدة والموقف من الفتنه الطائفیة، الانتظار الموجه، التحدیات المعاصرة و مشروع المواجهة الاسلامیة، الجسور الثلاثه، قصه الغاره الحضاریه علی العالم الاسلامی، الدعاء عند اهل البیت(علیهم السلام)، الکلمة الطیبة فی القرآن، فی رحاب عاشوراء، مشروع الوحده الاسلامیه ثقافیا و سیاسیا، ولایة الامر و دراسة فقهیة مقارنة بخشی از آثار علمی مرحوم آیت الله محمد مهدی آصفی هستند.

خاطرنشان می شود آیت الله آصفی در ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ مصادف با ۱۶ شعبان ۱۴۳۶ درگذشت و در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha