یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ هفدهمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ نشست هم اندیشی برگزیدگان هفدهمین همایش کتاب سال حوزه با مسئولان پژوهشی حوزه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست هم اندیشی منتخبان هفدهمین همایش کتاب سال حوزه با حجج اسلام والمسلمین عماد معاون پژوهش حوزه و حقی دبیر همایش در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

دراین مراسم بخشی از برگزیدگان به بیان نظرات خود پیرامون ارتقای رشد کیفی و کمی و دغدغه های امر پژوهش پرداختند.

توجه به بخش برون مرزی انتشارات حوزه، توجه به نشر دیجیتالی آثار حوزوی و شرکت آنها در همایش، اهتمام به پذیرش تصحیح متون در پایان نامه های حوزوی، توصیه به تولید آثار کارآمد مبتنی بر نیازسنجی، توصیه به تعامل میان پژوهشگران با هدف پیشگیری از اقدامات موازی، چرایی دلایل عدم تجلیل از آثار شایسته تحسین در مراسم اصلی، چاره اندیشی برای نگارش های تکراری و توصیه به تعامل دبیرخانه کتاب سال حوزه با نهادهای علمی کشورهای جهان اسلام بخشی از نقطه نظرات برگزیدگان این همایش بود.

همچنین لزوم انجام فعالیت های پژوهشی در حوزه آثار کودک در حوزه دین، فراهم سازی امکان دریافت مشاوره علمی از مفاخر حوزه، فراهم سازی امکان فنی و پژوهشی برای پژوهشگران، معرفی آثار برتر حوزه به شکل عمومی برای استفاده محققان، حمایت از آثار تحقیقی نویسندگان شخصی جهت انتشار، حمایت اجتماعی از پژوهشگران، توجه بیشتر به ظرفیت های علمی بانوان حوزه، فراهم سازی امکانات لازم برای پژوهش و بهره گیری از ظرفیت علمی بانوان در عرصه تعلیم و تربیت بخش های دیگری از پیشنهادات و نظرات برگزیدگان هفدهمین همایش کتاب سال حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حقی دبیر همایش کتاب سال حوزه در سخنان کوتاهی با قدردانی از ارائه نظرات برگزیدگان همایش، گفت: این پیشنهادات و دغدغه های محققین و نویسندگان به مراکز مربوطه انعکاس خواهد یافت و در تصمیم گیری ها تاثیر به سزایی خواهند داشت.

وی افزود: همچنین این نظرات در ویژه نامه سال آینده نیز انعکاس خواهد یافت.

خاطرنشان می شود در پایان این مراسم، لوح سپاس رتبه های تحسین شده هفدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور معاون پژوهشی حوزه اهدا شد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha