یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام محمد تقی عبدوس عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با بیان اینکه بسیاری از مشاجرات و اختلافات خانوادگی به خاطر نبود محبت، ایثار و از خودگذشتگی در کانون خانواده است، گفت: حضرت فاطمه(س) در میان خانواده، محور اصلی محبت و عاطفه بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی عبدوس، امروز در مرسم سوگواری فاطمی، در حرم مطهر رضوی، درباره «سبک زندگی فاطمی» اظهار كرد: ايام فاطميه فرصت مناسبي براي معرفي و الگوسازي ابعاد شخصيتي حضرت زهراي اطهر(س) است.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نه یک شخصیت تاریخی که مشمول مرور زمان واقع شده، بلکه یک سبک و شیوه زندگی کمال یافته اسلامی و راه منحصر به فردی برای کمال و تعالی بشریت است.

وی با اشاره به اينكه سبك زندگي فاطمي، شيوه رعايت احكام الهي است، افزود: حضرت زهرا(س) شهیده امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) همواره بر وظایف و نقش و جایگاه مهم اهالی خانه تاکید داشتند و سيره فاطمي غني ترين سبك زندگي اسلامي است.

وي با بيان اينكه حضرت فاطمه(ص) عصاره انسانیت، همسر و همسنگ ولایت و سرچشمه مهر و عطوفت و معنویت است، تصريح كرد: خانواده آسمانی حضرت زهرا(س) و امیر مومنان علی(ع) همواره به عنوان الگویی برای تمامی دوران‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به اينكه حضرت فاطمه(س) نه ‌تنها مادر امامان معصوم(ع)، بلکه تسلی‌بخش رنجها و لحظات پرمشقت خاتم پیامبران(ص) و مولاي متقيان(ع) بود، اظهار كرد: یکی از بهترین منابع برای استخراج سبک زندگی اسلامی ابعاد زندگانی و آشنايي با شخصيت نوراني حضرت فاطمه(س) است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مشاجرات و اختلافات خانوادگی به خاطر نبود محبت، ایثار و از خودگذشتگی در کانون خانواده است، گفت: حضرت فاطمه(س) در میان خانواده، محور اصلی محبت و عاطفه بودند و در زندگی با امیرمومنان علی(ع) به ساده ترین شکل ممکن زندگی کردند و در عین حال، بهترین فرزندان عالم را به جامعه بشریت تحویل دادند.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با بيان اينكه اميرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین شاگردان مکتب پیامبراعظم(ص) بودند، خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه(س) از  بزرگترین معلمان عالم در ترویج مکتب پیامبر(ص) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha