سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حسن مرادی امام جمعه موقت فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به جایگاه مساجد، گفت: از ۴ هزار و ۱۰ مسجد در استان فارس ۴۰ درصد فاقد جماعت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در شیراز با اشاره به این که از 4 هزار و 10 مسجد در استان فارس 40 درصد فاقد جماعت هستند، اظهار داشت:  استان فارس با بیش از 4 هزار مسجد، زمینه مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان را داراست.

وی با اشاره به اینکه واژه مسجد 28 بار در قرآن ذکر شده است، افزود: در صدر اسلام، دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مسجد نقش اساسی و تعیین کننده ای داشته است.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به این که امام جماعت، هئیت امناء، پایگاه مقاومت بسیج، کانون فرهنگی و هنری، خدام و مردم، ارکان مساجد را تشکیل می دهند، ابراز داشت: مسجد مهم ترین مرکز فرهنگی و هنری است و باید بیشتر مورد توجه متولیان امور فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با تاکید بر اینکه "مسجد گریزی" و "مسجد پذیری" دو عامل مهم است که باید مورد توجه متولیان قرارگیرد، گفت: مشغله کاری، نداشتن روحیه اجتماعی، بی رغبتی، کم روئی، سستی و تنبلی، وضعیت اعتقادی و برخوردهای جناحی و سیاسی از عوامل مسجد گریزی است که باید از سوی کارشناسان مذهبی  مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: بیش از 34 درصد از مردم و جوانان مهم ترین عامل مسجد پذیری را امام جماعت، 21 درصد وضعیت مسجد از نظر نظافت، گرمایشی، سرمایشی و سیستم صوتی،13 درصد تشویق والدین و مابقی نیز کاهش تعقیبات نماز و دعا اعلام کرده اند .

حجت الاسلام والمسلمین مرادی اضافه کرد: پیوند مسجد، مدارس، دانشگاه و خانواده باید در راس برنامه های فرهنگی و مذهبی قرار گیرد چون اماکن مذهبی تاثیر مستقیمی در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی دارند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اجرای طرح "مسجد نما"، گفت: در این طرح  مسجد، مدرسه و منزل در کنار هم قرار می گیرند تا تربیت حقیقی مذهبی به جوانان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: اولیای مساجد شامل خدام، هیئت امناء، امام جماعت و پایگاه های فرهنگی زیر پوشش این طرح آموزشی قرار می گیرند و از سال آینده در بسیاری از مساجد قابل اجرا است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha