جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آخرین اظهار نظرهای تیم پزشکی معالج آیت الله واعظ طبسی

حوزه/ عضو تیم پزشکی معالج آیت الله واعظ طبسی با اشاره به ایجاد شرایط پایدار جسمی، گفت: فعلاً احتمال عمل جراحی و جابجایی نیست و ایشان نسبتاً در حالت کما بوده و هوشیاری کامل ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر هاشم زاده، مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی و عضو تیم پزشکی آیت الله واعظ طبسی، عصر امروز در نشست خبری، در محل بیمارستان امام رضا(ع)، از تثبیت و پایداری وضع جسمی تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مشکل تنفسی آیت الله واعظ طبسی حدود ساعت 3 بعداز ظهر جمعه ایجاد و اقدامات اولیه توسط اورژانس در منزل انجام شده، ابراز داشت: تیم پزشکی مجرب بیمارستان رضوی با حضور در اورژانس اعتمادی بیمارستان امام رضا(ع) تلاش کردند که حال وی را به صورت پایدار و شرایط ثبات قرار دهند.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی افزود: با توجه به این امر، هر گونه اظهار نظر درباره احتمال وجود ضایعات مغزی و وضع سلامت در ساعت ها و روزهای آینده امکان خواهد داشت و در حال حاضر تنها برای پایداری وضع جسمی تلاش می شود.

دکتر هاشم زاده با اشاره به استفاده از داروهای بیهوشی، اظهار کرد: با توجه به این که ایشان در حال حاضر تحت تاثیر دارو هستند، نمی توانیم درباره سطح هوشیاری و عوارض مغزی اظهار نظر کنیم و این امر زمانی ممکن است که مصرف داروها متوقف شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سابقه مشکلات تنفسی آیت الله واعظ طبسی اظهار کرد: ایشان پیش از این هم مشکلات تنفسی داشته اند، ولی مشکل این بار حاد تر بوده و بیشتر هم طول کشیده است.

*فعلاً امکان سی تی اسکن و ام آر آی نیست

دکتر قاسم سلطانی، عضو دیگر تیم معالج و رئیس اتاق های عمل بیمارستان رضوی نیز در این نشست خبری با بیان این که شرایط اولیه بحرانی بوده است، گفت: هم اکنون به ثبات نسبی رسیده ایم، ولی آیت الله واعظ طبسی در حالت هوشیاری نبوده و به علت ایجاد فشار کمتر بر روی قلب و ... از داروهای بی هوشی نیز استفاده می شود.

وی با اشاره به این که فشار خون آیت الله واعظ طبسی خوب است و برای اظهار نظر به مطالعات بیشتر نیاز داریم، ابراز داشت: فعلا احتمال عمل جراحی و جابجایی نیست و آیت الله واعظ طبسی نسبتا در حالت کما بوده و هوشیاری کامل ندارد

عضو تیم معالج آیت الله واعظطبسی درباره عوارض مغزی احتمالی نیز این طور توضیح داد: هیچ مشکل مغزی تایید شده ای تا این لحظه وجود ندارد. البته برای تشخیص وجود عوارض مغزی باید آزمایش های تکمیلی، سی تی اسکن و ام آر آی انجام شود که در حال حاضر با توجه به شرایط، جا به جایی ایشان برای انجام این آزمایشات به صلاح نیست.

سلطانی با بیان اینکه از مشاوره های پزشکی به طور کامل استفاده می شود، از رسانه ها خواست تا به شایعات به ویژه در فضای مجازی توجه نکنند و مطالب را تنها از تیم بزشکی معالج دریافت کنند.

به گزارش میدانی خبرنگار حوزه که در اورژانس اعتمادی بیمارستان امام رضا(ع) مستقر است، در ساعات عصر امروز نیز تعدادی از شخصیت های حوزوی و مسئولان استانی برای عیادت آیت الله واعظ طبسی به این مکان مراجعه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha